نسخه آزمایشی استیم به‌زودی برای کروم OS دردسترس قرار می‌گیرد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در اجلاس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی به نسخه‌ی آزمایشی استیم برای کروم OS اشاره کرد. استیم کروم OS فعلاً دردسترس قرار نگرفته است.
تبلیغات

در رویداد اجلاس توسعه‌دهندگان بازی که به میزبانی گوگل برگزار شد،‌ گرگ هارترل، مدیر محصول بازی در اندروید و گوگل پلی، گفت نسخه‌ی آزمایشی پلتفرم گیمینگ استیم (Steam) برای کروم OS دردسترس قرار گرفته است و کاربران می‌توانند با مراجعه به انجمن‌های آنلاین کروم بوک، به جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، استیم کروم OS هنوز آغاز به کار نکرده است.

فردی به‌نمایندگی از گوگل در انجمن کروم بوک نوشته است نسخه‌ی آزمایشی استیم که مخصوص سیستم‌عامل کروم OS است، «به‌زودی» برای مجموعه‌ی کوچکی از کروم‌بوک‌ها دردسترس قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب، گرگ هارترل به‌اشتباه از آغاز به کار استیم خبر داده است. گوگل می‌گوید بعداً جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه خواهد داد.

مدت‌ها است که منتظر توسعه‌ی نسخه‌ی مخصوصی از فروشگاه آنلاین استیم برای کروم بوک هستیم و تاکنون، جزئیات چندانی به‌صورت عمومی اعلام نشده است.

رسانه‌ی 9to5Google ماه گذشته به اطلاعاتی در این باره دست پیدا کرد و گفت در ابتدا شماری از کروم‌بوک‌های ایسر، ایسوس، HP و لنوو از استیم پشتیبانی خواهند کرد.

9to5Google در آن زمان اعلام کرد حداقل مشخصات فنی موردنیاز شامل پردازنده‌ی نسل‌یازدهمی سری Core i5 یا Core i7 اینتل و ۷ گیگابایت حافظه‌ی رم است. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، اکثر کروم‌بوک‌های پایین‌رده نمی‌توانند از استیم استفاده کنند. البته با درنظرگرفتن پیش‌نیازهای برخی از بازی‌های استیم، بعید نیست این مشخصات حقیقی باشد.

استیم پلتفرم بزرگ توزیع بازی‌های ویدئویی است که آن را ولو توسعه داده است و بخش اعظم بازار را دراختیار دارد و به‌صورت گسترده گیمرها از آن استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات