مشخصات اولیه نینتندو سوییچ 2 فاش شد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فاش شدن کد منبع فناوری DLSS انویدیا باعث برملا شدن مشخصات اولیه‌ی کنسول نینتندو سوییچ 2 شده است. به‌نظر می‌رسد سوییچ جدید از پردازنده‌ی گرافیکی امپر استفاده می‌کند.
تبلیغات

اطلاعات جدیدی که انویدیا فاش کرده احتمالاً به کنسول بعدی نینتندو یعنی نینتندو سوییچ ۲ (Nintendo Switch 2) اشاره می‌کند. این اطلاعات در ابتدا به این دلیل در مرکز توجه قرار گرفتند که شامل جزئیاتی حیاتی درباره‌ی محصولات فعلی و معرفی‌نشده‌ی تیم سبز بودند.

به‌نظر می‌رسد در بین اطلاعات فاش‌شده، کد منبع فناوری DLSS انویدیا هم به چشم می‌خورد. کاربران پس از بررسی فایل‌های منبع متوجه عبارت NVN2 شدند. گفته می‌شود NVN2 قرار است API گرافیکی نسل بعد کنسول سوییچ باشد.

برخی از کاربران می‌گویند NVN2 به‌گونه‌ای طراحی شده است که با معماری گرافیکی امپر انویدیا کار کند و توانایی پشتیبانی از فناوری ری ترسینگ و DLSS 2.2 را داشته باشد. در کد منبع به تراشه‌های T234/T239 نیز اشاره شده است. پیش‌تر افشاگری گفته بود از این تراشه‌ها در کنسول نینتندو سوییچ 2 استفاده خواهد شد. در نظر داشته باشید تا قبل از افشای اطلاعات فعلی، گفته شده بود کنسول جدید سوییچ از DLSS پشتیبانی خواهد کرد.

تراشه‌های یادشده طراحی سفارشی برپایه‌ی Orin انویدیا خواهند داشت و کدنام آن‌ها با عبارت D شروع خواهد شد. گفته شده که احتمالاً کدنام تراشه‌ها Dane یا Drake است. برخی منابع می‌گویند این تراشه‌ها به مدل پرو کنسول سوییچ مربوط بوده‌اند که تولید آن با هدف تولید مدل کاملاً جدیدی از کنسول سوییچ، لغو شده است.

مقاله‌های مرتبط:

    گفته می‌شود تراشه‌ی T234 از ۲٬۰۴۸ هسته‌ی کودا برپایه‌ی معماری امپر به‌همراه ۱۲ هسته‌ی ۶۴ بیتی ARM Cortex-A78AE (سری Hercules) استفاده می‌کند. T239 که نسخه‌ی سفارشی همین تراشه خواهد بود، احتمالاً مشخصه‌های متفاوتی خواهد داشت. در این تراشه شاید از پردازنده‌ی گرافیکی GA10F استفاده شود. در کنار این‌ها ادعا شده که تراشه‌ی T239 دارای همان نرخ SEC8N تراشه‌ی Orin خواهد بود. تراشه‌ی موردبحث از AV1 هم پشتیبانی خواهد کرد.

    در نظر داشته باشید مشخصات یادشده فعلاً در حد شایعه است و تا زمانی که نینتندو چیزی اعلام نکند نمی‌توانیم به‌ آن‌ها به‌عنوان مشخصات رسمی سوییچ 2 یاد کنیم.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات