مایکروسافت سرویس ایکس باکس ویندوزفون را طی سه ماه آینده تعطیل می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکرسافت تصمیم گرفته است در ماه مه خدمات ایکس باکس را روی سیستم‌عامل ویندوز تعطیل کند.
تبلیغات

مایکروسافت ازطریق بخش اعلان‌های اپلیکیشن اندروید و iOS ایکس باکس اعلام کرده است که خدمات ایکس باکس لایو خود را در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۲۲ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) در ویندوزفون تعطیل خواهد کرد. این اقدام بیش از یک سال بعد از پایان پشتیبانی رسمی شرکت اهل ردموند از ویندوزفون انجام شده است. شایان‌ذکر است مایکروسافت از ژانویه‌ ۲۰۲۰ به پشتیبانی از ویندوزفون خاتمه داد.

به گزارش ویندوز‌سنترال، بازی‌های ایکس باکس لایو از تاریخ ۱۶ مه ۲۰۲۲ دیگر اطلاعات و داده‌های شما را در نمایه‌ ایکس باکس ثبت نخواهند داشت. این یعنی مواردی مثل دستاوردها یا داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری دیگر کار نخواهند کرد. بسیاری از بازی‌ها پس از فرارسیدن این تاریخ همچنان قابل بازی خواهند بود اما احتمالاً هیچ‌یک از بخش‌های آنلاین آن‌ها دردسترس نخواهد بود.

اعلامیه‌ مایکروسافت در برنامه‌ ایکس باکس به‌شرح زیر است:

از تاریخ ۱۶ مه ۲۰۲۲، ویژگی‌های ایکس باکس دیگر در دستگاه‌های ویندوزفون پشتیبانی نخواهد شد. به‌عنوان بخشی از این تغییر، اطلاعات مربوط به دستاوردها در دستگاه‌های ویندوزفون غیرفعال خواهد شد. ممکن است برخی از بازی‌ها همچنان در گوشی شما قابل اجرا باشند، اما داده‌های پیشرفت در بازی‌ها در نمایه‌ی ایکس باکس شما ثبت نخواهد شد.

متوقف شدن سرویس‌های ایکس باکس در ویندوزفون برای گروه کوچکی از بازیکنانی که در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند تا دستاوردهای بیشتری را در بازی‌ها جمع‌آوری کنند، خبری غم‌انگیز محسوب می‌شود. گیمرهایی که در این سرویس بازی کرده‌اند، فقط چند ماه فرصت دارند تا دستاوردهای موجود در ویندوزفون را تکمیل کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

ویندوزفون در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ و با انتشار آخرین به‌روزرسانی امنیتی مایکروسافت برای این سیستم‌عامل، بازنشسته شد. مایکروسافت پس از چند سال تلاش برای توسعه ویندوزفون روی گوشی‌های هوشمند، این پروژه را متوقف کرد و اکنون به‌طور کامل روی ساخت و توسعه‌ اپلیکیشن‌ها و خدمات در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید و iOS سرمایه‌گذاری کرده است.

فعلا می‌توانید عناوین کامل ایکس باکس را ازطریق برنامه‌ Xbox Game Pass روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید؛ چندین بازی نیز با ادغام با ایکس باکس برای اندروید و iOS ساخته شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات