اکثر توسعه‌دهندگان امیدی به بازی‌های مبتنی‌‌ بر بلاک چین ندارند

جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر‌ اساس گزارشی جدید، کمتر از یک‌سوم توسعه‌دهندگان بازی‌، فکر می‌کنند که NFT، آینده‌ی صنعت بازی‌های رایانه‌ای است.
تبلیغات

به‌عقیده‌ی برخی افراد، بیشتر معاملات و ایده‌های مربوط به توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) کلاه‌برداری است. بسیاری از مردم به‌طور کامل نمی‌دانند NFT چیست و چگونه کار می‌کند. همچنین برخی کاربران برای چیزی که ملموس نیست و اغلب احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود ندارد، مبالغ درخورتوجهی پول خرج می‌کنند.

به گزارش تک‌اسپات، به‌‌ نظر می‌رسد اکثریت قاطع بازی‌سازان نیز با NFT و استفاده از آن به‌عنوان یک روش کسب‌ درآمد در بازی‌های ویدئویی مخالف هستند. طبق گزارش سالانه‌ی کنفرانس توسعه‌دهنگان بازی در سال ۲۰۲۲، حدود ۷۰ درصد از توسعه‌دهندگان مورد بررسی اعلام کردند که استودیوهای آن‌ها علاقه‌ای به پیاده‌سازی NFT یا ارزهای دیجیتال در عناوین خود ندارند.

ممکن است این آمار به‌‌ خودی خود خیلی بد به‌نظر نرسد. بااین‌حال، نظرات برخی از افراد در این رابطه واضح‌تر است. اکثر بازی‌سازانی که در این رابطه از آن‌ها سؤال شده است اعلام کرده‌اند که نگران تأثیر زیست‌محیطی اجرای NFT و ارزهای دیجیتال در بازی‌ها هستند. برخی دیگر احساس می‌کنند NFT به‌طور ویژه‌ای روش‌هایی را برای کلاه‌برداری باز می‌کند.

یکی از توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای گفت:

من ترجیح می‌دهم آتش زدن یک جنگل بارانی را برای تأیید مالک یک JPEG تأیید نکنم.

یکی دیگر از توسعه‌دهندگان با اشاره به روند کنونی مبادلات NFT گفت:

اینکه چگونه این سیستم به‌عنوان طرح هرمی شناسایی نشده، از حوزه‌ی فکری من خارج است.

اگر استودیوهای بازی‌سازی شروع به فروش NFT های درون بازی کنند، برخی از افراد در این استودیوها، آماده‌ی ترک شغل خود خواهند بود.

یکی از کارمندان شاغل در استودیوهای بازی‌سازی در رابطه با NFT گفت:

همه‌ی کسانی که در NFT دخیل هستند را ممنوع کنید. من در‌ حال‌‌ حاضر در یک شرکت NFT کار می‌کنم و برای دور شدن از آن، کارم را ترک می‌کنم.

به‌‌ نظر می‌رسد تعداد معدودی از توسعه‌دهندگان که به بازی‌های بلاک چین علاقه‌ دارند، فکر می‌کنند که توکن‌های غیرقابل معاوضه در بازی‌ها، اجتناب‌ناپذیر هستند.

یکی از توسعه‌دهندگان مشتاق به NFT در این رابطه گفت: «این (NFT) موج آینده است.»

مشخص نیست که NFT واقعاً در بازی‌های رایانه‌ای به چه سرنوشتی دچار خواهد شد. یوبی‌سافت سعی کرد اقلام آرایشی NFT را به Ghost Recon اضافه کند اما بازیکنان تمایلی به خرید این اقلام نشان ندادند. توسعه‌دهنده‌ی Stalker GSC Game World نیز برنامه‌های خود را برای گنجاندن NFT در نسخه‌های بعدی بازی خود اعلام کرد اما پس از واکنش شدید طرفداران، به‌سرعت نسبت به تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

توسعه‌دهندگان تنها کسانی نیستند که در این صنعت در‌ برابر NFT قرار گرفته‌اند. Valve نیز همه‌ی بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را در استیم ممنوع کرده؛ این محدودیت شامل عناوینی است که ارز دیجیتال یا اقتصاد NFT را اجرا می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات