ممنوعیت استیم گلوبال؛ گام بعدی چین برای محدودکردن بازی‌های ویدئویی

یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از افشاگران دنیای فناوری اعلام کرد استیم گلوبال در چین بن شده و اکنون گیمرهای این کشور فقط به نسخه‌ی محلی آن دسترسی دارند.
تبلیغات

طبق گزارش TheGamer‌، به‌نظر می‌رسد استیم گلوبال (Steam Global) در چین بن شده است. اکنون نسخه‌ی چینی استیم در این کشور دردسترس است که کتابخانه‌ی محدودی حاوی تنها ۱۰۳ بازی را ارائه می‌دهد. این عناوین فقط بخش بسیار کمی از بیش از ۱۱۰ هزار بازی‌ای هستند که استیم گلوبال هم‌اکنون دراختیار دارد.

به‌گزارش ورج، ابتدا ریکی اوونز، افشاگر خوش‌نام فورتنایت و استخراج‌کننده داده معروف به iFireMonkey متوجه این ممنوعیت شد. وی تصویری از آنچه به‌نظر می‌رسد استیم را در فهرست وب‌سایت‌های مسدودشده چین نشان می‌دهد، در توییترش منتشر کرده است.

ممنوعیت استیم گلوبال در چین

خبرنگاران ورج تلاش کردند خودشان این مسئله را پیگیری کنند تا متوجه شوند آیا واقعا استیم در فهرست مسدودشده‌های این کشور قرار دارد یا خیر. به‌همین‌دلیل، از ابزار Comparitech استفاده کردند تا ممنوع شدن یا نشدن استیم گلوبال در چین را بررسی کنند. با وارد‌کردن آدرس «store.steampowered.com» در وب‌سایت مذکور، این ابزار نشان داد استیم در تمام نقاط این کشور مسدود شده است. این مسئله برای «store.steamchina.com» نیز صدق می‌کند؛ با‌این‌حال، پس از بررسی مشخص شد که دامنه‌‌ی آن‌ها هنوز دردسترس است.

ممنوعیت استیم گلوبال در چین

این ممنوعیت باعث می‌شود گیمرهای چینی فقط به Steam China دسترسی داشته باشند که اولین‌بار در فوریه‌ی سال جاری راه‌اندازی شد. این نسخه محدودیت‌های متعددی دارد؛ ازجمله بازی‌های بسیار کمتر (تنها عناوین اصلی موجود در آن Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) و Dota 2 هستند) و نداشتن هیچ‌گونه ویژگی اجتماعی‌.

استیم گلوبال از قابلیت‌هایی مانند استیم ورک‌شاپ و انجمن‌های گفتگو و مارکت انجمن برخوردار است که همگی جزو ویژگی‌های اجتماعی این پلتفرم محسوب می‌شوند. این بدان‌معنا است که گیمرهای چینی دیگر نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار و از اطلاعات و تصاویر و راهنمایی‌هایی آن‌ها استفاده کنند.

به‌نظر می‌رسد ممنوعیت استیم گلوبال در چین ادامه‌ی سرکوب‌‌کردن بازی‌های ویدئویی باشد. ماه جولای، تنسنت فناوری تشخیص چهره‌ای را عرضه کرد که می‌تواند صورت کودکان را اسکن کند تا مطمئن شود آن‌ها پس از ساعت ۲۲ بازی‌های ویدئویی انجام نمی‌دهند. این قانون چند ماه پیش در چین تصویب شده بود.

همچنین، کودکان و نوجوانان کوچک‌تر از ۱۸ سال اجازه ندارند بیشتر از ۹۰ دقیقه در روز بازی کنند. علاوه‌بر همه‌ی این محدودیت‌ها، چین فورتنایت را نیز ممنوع کرده است؛ حتی با اینکه بازی مذکور به‌شدت اصلاح شده بود تا با قوانین سخت‌گیرانه‌ی چین مطابقت داشته باشد. باید دید گام بعدی مسئولان چین برای محدود‌کردن گیمرها در کشورشان چیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات