نمایش عملکرد بازسازی تصویر XeSS اینتل در بازی هیتمن ۳ و ریفت‌بریکر

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل برای اولین‌بار عملکرد تکنولوژی بازسازی تصویر خود با نام XeSS را در دو بازی هیتمن ۳ و ریفت‌بریکر به نمایش گذاشت.
تبلیغات

اینتل چندی پیش تکنولوژی بازسازی تصویر خود با نام XeSS را معرفی کرد که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد؛ حالا این شرکت عملکرد این تکنولوژی را برای اولین بار در دو بازی هیتمن ۳ و ریفت‌بریکر به نمایش گذشته است.

بنا به دلایلی، اینتل تصمیم گرفت ویدئوی این عملکرد را تنها با کیفیت 1080p منتشر کند، اگرچه وعده داده که این ویدئو با کیفیت 4K نیز نمایش داده خواهد شد. در این صورت، می‌توان فناوری جدید اینتل و تغییرات ایجاد شده در کیفیت تصویر را با جزییات بیشتری مشاهده کرد.

تماشا در یوتیوب (شروع از ۶:۳۵)

با این حال، در همین ویدیوی 1080p هم می‌توان مقایسه کیفیت تصویر انجام داد؛ واضح است که تماشای علمکرد XeSS با رزولوشن 4K کیفیت تصویر بسیار بهتری ارائه خواهد داد.

فناوری XeSS اینتل
فناوری XeSS اینتل - بازی ریفت‌بریکر
فناوری XeSS اینتل - بازی هیتمن ۳
فناوری XeSS اینتل - بازی هیتمن ۳

انتخاب عناوین بازی نیز جالب است. درحالی‌که انتخاب بازی AAA هیتمن ۳، قابل درک است، بازی ریفت‌بریکر در استودیویی مستقل و با همکاری نزدیک با AMD تولیدشده و در حال حاضر از تکنولوژی FSR این شرکت برای بازسازی تصویر استفاده می‌کند. شاید اینتل در نظر دارد تفاوت عملکرد فناوری FSR و XeSS را نمایش دهد که اگر چنین باشد، می‌توان نتیجه گرفت تیم آبی کاملا از پیروزی خود در بررسی‌های موشکافانه بین این دو تکنولوژی مطمئن است.

احتمالا اینتل فناوری XeSS را در معماری گرافیک بازی‌ها هنگام عرضه راه‌اندازی خواهد کرد. ماهیت متن باز بودن آن که مشابه FSR شرکت AMD و DLSS انویدیا است به این معنی است که هر نوع کارت گرافیک ساخت انویدیا و AMD می‌تواند تا زمان عرضه کارت‌های خود اینتل، از این تکنولوژی بهره‌مند شود.

اینتل بدون شک با عرضه XeSS در دنیای فناوری گرافیکی صاحب‌نام خواهد شد، اما در عین حال با این کار و پیش از عرضه کارت گرافیک Arc که برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده، کاربران را ناگزیر به استفاده از کارت‌های انویدیا و AMD ترغیب می‌کند.

به نظر شما در رقابت بین فناوری‌های بازسازی تصویر، برنده کدام است؟ فناوری XeSS اینتل، FSR شرکت AMD یا DLSS انویدیا؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات