مایکروسافت اضافه شدن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید به ایکس باکس را تکذیب کرد

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سران مایکروسافت در واکنش به شایعات مطرح‌شده، اعلام کردند که قرار نیست کنسول‌های سری ایکس باکس، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید را اجرا کنند.
تبلیغات

چندی پیش مایکروسافت سیستم‌عامل جدید خود را معرفی کرد؛ سیستم‌عاملی به نام ویندوز ۱۱ که همراه با ویژگی‌های جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یکی از این ویژگی‌ها امکان پشتیبانی سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید است.

مدتی پیش وب‌سایت XDA متوجه شد صفحه‌ای در فروشگاه مایکروسافت به تبلیغ زیرسیستم اندروید ویندوز ۱۱ پرداخته و ایکس باکس را نیز به‌عنوان پلتفرمی قابل پشتیبانی فهرست کرده است. همین موضوع باعث شد بسیاری از کاربران و وب‌سایت‌های خبری فکر کنند مایکروسافت قصد دارد برنامه‌ها و حتی بازی‌های اندروید را روی پلتفرم ایکس باکس عرضه کند؛ اما WindowsCentral در گزارش اخیر خود اخبار بدی برای علاقه‌مندان به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی کنسول‌های خانگی ایکس باکس دارد.

یکی از سخنگوهای مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت در حال حاضر برای عرضه‌ی زیرسیستم اندروید ویندوز ۱۱ روی ایکس باکس «هیچ برنامه‌ای» ندارد. این سخنگو از عبارت «در حال حاضر» در بیانیه‌ی خود استفاده کرده است و این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که مایکروسافت شاید پشتیبانی از اپ‌ها و بازی‌های اندروید را بعداً به ایکس باکس اضافه کند. البته این عبارت امکان دارد برداشت اشتباه رسانه‌ها و فاقد معنی خاصی باشد و درواقع مایکروسافت هیچ‌وقت این ویژگی را به کنسول‌های بازی خود اضافه نکند.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز 11

بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید برای استفاده در تبلت‌ بهینه نشده‌اند؛ چه برسد به صفحه‌های بزرگ تلویزیون. این موضوع در بحث بازی‌های اندروید نیز وجود دارد و به ‌نظر نمی‌رسد که اگر ایکس باکس از بازی‌های اندروید پشتیبانی کند، ناگهان سیلی از بازی‌های این سیستم‌عامل موبایل به‌صورت بهینه‌شده برای ایکس باکس منتشر شود. درواقع برای اینکه بازی‌های اندروید با پلتفرم ایکس باکس سازگار شود، باید تغییراتی در آن‌ها داده شود و برای مثال می‌توان به رابط برنامه‌نویسی ایکس باکس لایو، سیستم موجود روی فروشگاه ایکس باکس، اچیومنت‌های ایکس باکس و موارد دیگر اشاره کرد.

این نکته را باید در نظر گرفت که بیشتر درآمد پلتفرم ایکس باکس از محل فروش نرم‌افزار (بازی‌) به‌ دست می‌آید و اگر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید با فروشگاه و رابط برنامه‌نویسی ایکس باکس ادغام نشوند، پشتیبانی از این سیستم‌عامل و اپ‌های آن هیچ سودی برای مایکروسافت نخواهد داشت و بنابراین این شرکت از پشتیبانی از اندروید روی ایکس باکس صرف‌ نظر می‌کند.

نکته‌ی دیگر این است که بسیاری از برنامه‌هایی که در فروشگاه مایکروسافت فهرست می‌شوند، به‌غلط پشتیبانی از ایکس باکس را به صفحه‌ی خود اضافه می‌کنند. تعداد زیادی از این برنامه‌ها حتی در صفحه‌ی خود به پشتیبانی از ویندوزفون اشاره می‌کنند؛ درحالی‌که می‌دانیم مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که دیگر از سیستم‌عامل موبایل خود پشتیبانی نمی‌کند.

پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید روی کنسول‌های سری ایکس باکس می‌تواند اتفاق بزرگی باشد؛ اما چالش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری بر سر راه مایکروسافت برای افزودن این ویژگی به کنسول‌های خانگی ایکس باکس سری اس و سری ایکس وجود دارد. نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا علاقه دارید امکان اجرای بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های اندروید را از طریق منوی کنسول خانگی خود داشته باشید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات