دیجیتال فاندری: تفاوتی در سیستم خنک‌‌کننده‌ی مدل جدید پلی استیشن 5 وجود ندارد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رسانه‌ی دیجیتال فاندری پس از بررسی دو مدل پلی استیشن ۵ به این نتیجه رسیده است که تفاوتی از نظر عملکرد میان مدل جدید و مدل ابتدایی کنسول نسل نهمی سونی وجود ندارد.
تبلیغات

مدتی است شاهد انتشار اخباری در مورد مدل کوچک‌تر پلی استیشن ۵ هستیم؛ مدلی که در برخی از گزارش‌ها گفته شد در بازار برخی از کشورها مشاهده شده است. تفاوت مهم مدل جدید پلی استیشن ۵ با مدل ابتدایی در ابعاد آن‌ها و سیستم خنک‌سازی خلاصه می‌شود؛ زیرا سونی در مدل جدید از هیت‌سینک کوچک‌تری استفاده کرده است که وزن دستگاه را تا ۳۰۰ گرم کاهش می‌دهد.

درحالی‌که اولین گزارش‌ها از مدل جدید پلی استیشن ۵ منتشر می‌شود، یوتیوبری به نام آستین ایوانز با انتشار ویدئویی به بررسی دو مدل ابتدایی و جدید پلی استیشن ۵ پرداخت و مدعی شد مدل جدید گرمای بیشتری تولید می‌کند. او در این ویدئو نتیجه گرفت مدل جدید کنسول نسل نهمی سونی به دلیل داشتن هیت‌سینک کوچک‌تر، عملکردی «بدتر» از مدل پایه این کنسول دارد که در آبان سال گذشته عرضه شد. این ویدئوی ایوانز جنجال زیادی به پا کرد و باعث ایجاد بحث بین طرفداران پلی استیشن شد.

از آن زمان تاکنون، برخی کاربران در بهترین حالت نتیجه‌گیری ایوانز را زیر سؤال برده‌اند یا در بدترین حالت به او برچسب عامل مایکروسافت زده‌اند؛ اما با انتشار گزارش جدیدی از یکی از مورد اعتماد‌ترین وب‌سایت‌های بررسی سخت‌افزار، می‌توانیم تقریبا با خیال راحت بگوییم حرف ایوانز درست نیست و دو مدل پلی استیشن ۵ فرق خاصی با یکدیگر ندارند.

سیستم خنک کننده پلی استیشن 5

طبق گزارش PlayStationLifeStyle، دیجیتال فاندری به‌تازگی به این نتیجه رسیده است که مدل جدید پلی استیشن ۵ بدتر از مدل اولیه نیست و در واقع تفاوت قابل‌ توجهی در عملکرد این دو مدل دیده نمی‌شود. ریچارد لیدبتر از این وب‌سایت، سری جدید CFI-110 پلی استیشن ۵ را هنگام اجرای بازی Control مورد آزمایش قرار داده است و می‌گوید بیشینه‌ی برقی که مدل جدید مصرف می‌کند، حتی در سنگین‌ترین لحظات بازی تقریبا به همان اندازه‌ی مدل پایه است.

لیدبتر توضیح می‌دهد: «اینکه مدل جدید داغ‌تر از مدل پایه است، هنوز به‌طور قطع مشخص نیست؛ اما منطق حکم می‌کند که اگر تجهیزات خنک‌کننده دستگاه جدید از عهده‌ی وظیفه‌شان برنیایند، فن باید با سرعت و سروصدای بیشتری کار کنند تا بتواند گرمای به‌وجودآمده را دفع کند. به نظر می‌رسد مدل جدید با چنین مشکلی مواجه نیست و حتی مصرف برق این مدل پس از ساعت‌ها کار کردن تغییری نمی‌کند.»

مقاله‌های مرتبط:

    یک مورد عجیب که در ویدئوی آستین ایوانز وجود داشت، این بود که او می‌گوید مدل جدید پلی استیشن ۵ کمی کمتر سروصدا تولید می‌کند. دیجیتال فاندری با اشاره به این موضوع می‌گوید اگر کنسول جدید سروصدای کمتری تولید می‌کند، در واقع باید خنک‌تر باشد نه داغ‌تر و اینجا در نتیجه‌گیری ایوانز تناقض وجود دارد. لیدبتر در همین راستا استدلال می‌کند که فن مدل جدید پلی استیشن ۵ کارایی بیشتری در دفع گرما نشان می‌دهد.

    دیجیتال فاندری البته از سونی درباره‌ی تغییراتی که در مدل جدید کنسول نسل نهمی خود داده، سؤال کرده است؛ اما خود بر اساس آزمایش‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که «مدل جدید پلی استیشن ۵ از نظر تجربه‌ی استفاده تفاوتی با مدل قدیمی‌تر ندارد و سونی قطعا این حق را دارد که از طراحی مدل جدید کنسول خود دفاع کند.»

    نظر شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟ آیا با گفته‌های یوتیوبر هم‌عقیده هستید یا نتایج دیجیتال فاندری را معتبرتر می‌دانید؟ نظر خود را در مورد مدل جدید پلی استیشن ۵ با کاربران دیگر زومیت به اشتراک بگذارید و در بخش نظرات مشارکت کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات