مشخصات و زمان تقریبی عرضه هدست جدید پلی استیشن VR فاش شد

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات غیررسمی منتشر شده نسخه جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR قرار است اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی با بهره‌گیری از هپتیک و رزولوشن ۲۰۰۰×۲۰۴۰ روانه بازار شود.
تبلیغات

اوایل سال میلادی بود که سونی به‌صورت رسمی ضمن انتشار تصاویری از کنترلرها، به بخشی از اطلاعات نسخه جدید هدست واقعیت مجازی خود برای کنسول پلی استیشن 5 اشاره کرد. درحالیکه بسیاری منتظر ارایه اطلاعات جدید و تاریخ عرضه آن بودند، اما سران سونی سکوت را ترجیح دادند. 

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی اطلاعات غیررسمی از مشخصات و همچنین بازه زمانی عرضه نسخه جدید هدست پلی استیشن VR منتشر شد. براساس اطلاعات ارایه شده با این وجود به‌نظر می‌رسد سونی در نظر دارد به‌جای استفاده از نام PSVR2 برای این هدست، از نام Next-Gen VR به‌ اختصار NGVR استفاده کند. 

هدست واقعیت مجازی مورد انتظار سونی برای هر دو چشم خود از نمایشگرهای Fresnel OLED با رزولوشن ۲۰۰۰×۲۰۴۰ استفاده خواهد کرد. البته اگر زومجی را دنبال کرده باشید احتمالا به‌خاطر دارید که چندی پیش در گزارشی به این موضوع اشاره شده بود. هدست NGVR درکنار پشتیبانی از HDR یک میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای را برای کاربران فراهم می‌آورد. 

یکی از انتقادهایی که به هدست‌های واقعیت مجازی وارد می‌شد، ایجاد سردرد و بد شدن حال کاربران در استفاده طولانی‌مدت بود. حال سونی براساس اطلاعات ارایه شده قرار است به‌لطف استفاده از هپتیک، مشکلات سردرد و حالت تهوع گیمرها را تاجای ممکن کاهش دهد. 

دسته هدست واقعیت مجازی جدید پلی استیشن سونی از نزدیک

در بخشی از گزارش ارایه شده به این موضوع نیز اشاره شده است که ژاپنی‌ها روی کنترلرهای این هدست آنالوگ‌هایی با بهره‌گیری از حسگر لمسی تعبیه کرده‌اند تا ضمن رهگیری انگشت دست، فاصله انگشت شست با سایر انگشتان را محاسبه کند.

یکی از جذاب‌ترین اطلاعاتی که در کنفرانس پشت درهای بسته سونی درخصوص این هدست اعلام شده، سیاست جدید این شرکت درقبال توسعه بازی برای هدست NGVR بوده است. براین اساس سونی قصد دارد برخلاف نسل هشتم، توسعه و عرضه بازی‌های AAA را برای این هدست در دستور کار استودیوها قرار دهد؛ به‌طوریکه شما بنابه سلیقه خود بتوانید بین تجربه واقعیت مجازی یک اثر با حالت عادی انتخاب کنید. 

توسعه بازی AAA برای هدست NGVR در دستور کار سونی قرار دارد

اگرچه اشاره مستقیم و دقیقی به پشتیبانی backward compatibility برای این هدست نشده است، اما به‌نظر می‌رسد سونی این‌روزها درحال ریمستر کردن چندین اثر برای آن است.

طبق برنامه‌ریزی‌های احتمالی سونی، هدست واقعیت مجازی NGVR اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی و در واپسین روزهای آن نیز در قفسه‌های فروشگاه‌ها خودنمایی خواهد کرد

اگر شما هم منتظر عرضه این نسخه از هدست پلی استیشن VR هستید، لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود باتوجه به اطلاعات فاش شده را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات