فروش پلی استیشن 4 از ۱۱۶ میلیون واحد گذشت

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آماری که توسط سونی ارائه شده، مجموع فروش جهانی کنسول‌ پلی استیشن 4 از مرز ۱۱۶ میلیون واحد عبور کرده است.
تبلیغات

در شرایطی که کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 به پایان دوره خود رسیده است و سونی تمام توجه خود را بر تأمین سخت‌افزار جدید متمرکز کرده، PS4 به‌ جای فشار آوردن در آخرین لحظات، خیلی آرام و به‌تدریج به سمت نقاط عطف جدیدی در آمار فروش جهانی حرکت می‌کند. آماری که امروز از سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ منتشر شده است، به فروش ۵۰۰ هزار کنسول PS4 دیگر در این مدت اشاره دارد. آمار فروش کلی پلی استیشن 4 در طول دوران عرضه‌ به ۱۱۶٫۴ میلیون نسخه رسیده است.

PS4 در مقایسه با دیگر کنسول‌هایی که در فهرست پرفروش‌ترین‌‌ها حضور دارند، هنوز فاصله زیادی با کنسول فوق‌العاده محبوب و موفق PS2 دارد. سونی موفق شده است در دوران عرضه کنسول پلی استیشن 2، در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیون واحد از این دستگاه را در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند. در این فهرست، نینتندو DS با فاصله کمی از PS2 در رده دوم قرار می‌گیرد. Game Boy و Game Boy Color دیگر کنسول‌های پرفروش نینتندو، رده سوم را در اختیار دارند. PS4 در حال حاضر در جایگاه چهارم این جدول قرار گرفته است و مطمئناً سونی از آن رضایت بسیار بالایی دارد. در شرایطی که سونی به‌سختی درگیر تولید کنسول‌ PS5 برای پاسخگویی به حجم بالای تقاضای بازار است، نمی‌توان گفت ادامه‌ی روند تولید کنسول‌ PS4 با همان نرخ گذشته می‌توانست اولویت سونی باشد.

در مورد پلی استیشن 5 نیز چند روز پیش خبری مبنی بر ۱۰ میلیونی شدن آمار فروش کنسول نسل نهمی سونی منتشر شده بود. با توجه به اینکه این آمار تا تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است، PS5 عملاً به رکورد سریع‌ترین فروش یک کنسول در تاریخ عملکرد پلی استیشن دست پیدا کرده. امروز گفته شد که از زمان انتشار این آمار، ۱۰۰ هزار واحد دیگر به مجموع فروش PS5 افزوده شده است.

فروش بیشتر کنسول‌های پلی استیشن 5 می‌تواند به‌ معنی فاصله گرفتن از پلی استیشن 4 و تولید بازی‌های بیشتر برای پلتفرم جدید سونی باشد؛ اتفاقی که می‌تواند به دلیل فروش بسیار سریع PS5 نسبت به تمامی کنسول‌های پیشین سونی زودتر رخ بدهد.

به نظر شما پلی استیشن ۴ می‌تواند آمار فروش PS2 را پشت سر بگذارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات