SSD پیشنهادی مارک سرنی برای کاربران پلی استیشن 5

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مارک سرنی, معمار کنسول پلی استیشن 5، گزینه خود از میان درایوهای SSD معرفی‌شده برای افزایش ظرفیت حافظه PS5 را مدل WD_BLACK SN850 از شرکت وسترن دیجیتال اعلام کرده است.
تبلیغات

سونی بالاخره از این هفته قابلیت افزایش ظرفیت حافظه کنسول پلی استیشن 5 را به‌صورت آزمایشی برای کاربران بتا فعال می‌کند تا آرام‌آرام معرفی گزینه‌های مختلف تولیدکنندگان درایوهای ذخیره‌سازی SSD را شاهد باشیم. سیگیت و وسترن دیجیتال اولین شرکت‌هایی بودند که SSD منطبق بر شرایط مدنظر سونی را به علاقه‌مندان معرفی کردند؛ اما مارک سرنی، معمار کنسول PS5، نیز در توییتر به اتفاق‌های اخیر واکنش نشان داده و مدل WD_BLACK SN850 شرکت وسترن دیجیتال را به‌عنوان SSD دلخواه خود برای این منظور معرفی کرده است.

سرنی علاوه‌بر طراحی سخت‌افزار کنسول پلی استیشن 5، سابقه انجام این کار برای PS4 و PS Vita را نیز در کارنامه دارد. وی یکشنبه هفته گذشته توییتی درباره این موضوع را لایک کرده است که آیا درایو FireCuda 530 SSD از شرکت سیگیت گزینه مناسبی برای افزایش حافظه داخلی PS5 است.

Western Digital اولین‌بار در مکاتبه با وب‌سایت VGC سازگاری درایو پریمیوم SSD خود را با مشخصات مدنظر پلی استیشن 5 را تأیید کرده بود. درایو SN850 در نسخه ۵۰۰ گیگابایتی ۱۴۰ و در نسخه‌های ۱ و ۲ ترابایتی ۲۵۰ و ۴۳۰ دلار قیمت دارد. نسخه‌ای ارزان‌تر و بدون هیت سینک نیز برای این SSDها ارائه شده که البته سونی پیشنهاد می‌کند بهتر است این آپشن همراه SSD مدنظر باشد.

درایو SSD مدل WD_BLACK SN850

سیگیت اولین شرکتی بود که SSD ویژه خود را برای افزایش ظرفیت حافظه PS5 معرفی کرد. مدل FireCuda 530 با هیت سینک در نسخه ۵۰۰ گیگابایتی با قیمت ۱۷۰ دلار و در نسخه‌های ۱ و ۲ ترابایتی ۲۷۵ و ۵۷۰ دلار فروخته می‌شود. البته این شرکت نسخه‌ای ۴ ترابایتی از درایو مدنظرش را نیز عرضه می‌کند که ۱،۰۵۰ دلار قیمت دارد.

سونی هفته گذشته فهرست کامل شرایط مدنظر خود برای تطبیق حافظه‌های SSD با سخت‌افزار پلی استیشن 5 را اعلام کرد. این شرکت تأکید کرده که ممکن است برخی مدل‌ها با وجود داشتن شرایط یادشده روی PS5 استفاده‌شدنی نباشند. بنابراین، مسئولیت تأیید پشتیبانی این کنسول از SSD مدنظر به شرکت‌های تولیدکننده واگذار شده است.

افزایش ظرفیت حافظه داخلی کنسول PS5 یکی از قابلیت‌های موردتقاضای کاربران از زمان عرضه این کنسول بوده است؛ اما پهنای باند زیاد SSD اختصاصی خود این کنسول و الزام سونی برای تطبیق مشخصات مدل‌های موجود در بازار با آن باعث شد تا امکان بهره‌مندی از این قابلیت تا حالا طول بکشد.

گفتنی است کاربران همین الان هم می‌توانند ازطریق درگاه USB درایوهای ذخیره‌سازی SSD یا HDD خود را به این کنسول متصل کنند؛ اما با این کار بازی‌های خود پلتفرم PS5 را نمی‌توانند تجربه کنند و تنها می‌توانند بازی‌های نسل قبل را ازطریق هارد درایو یا SSD خود اجرا کنند. امکان ذخیره‌کردن بازی‌ها برای هر دو نسخه PS5 و PS4 وجود دارد؛ بنابراین، می‌توان بازی‌ها را روی درایو جانبی ذخیره و درصورت نیاز در حافظه کنسول کپی کرد.

درگاه اتصال SSD پلی استیشن 5

برای افزایش ظرفیت حافظه SSD کنسول نیز، باید از حافظه‌های پرسرعت M.2 SSD استفاده کنید که با مشخصات گفته‌شده سازگاری دارند. این درایوها ازطریق درگاه مخصوص PS5 به دستگاه متصل می‌شوند که برای همین منظور تعبیه شده است.

در سمت مقابل، تنها راه افزایش ظرفیت حافظه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، فعلا استفاده از کارت‌های مخصوص Storage Expansion Card تولید سیگیت است. این کارت‌ها در ظرفیت ۱ ترابایتی تولید و با قیمت ۲۱۹ دلار فروخته می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات