پلی استیشن ۵ به‌زودی از SSD M.2 پشتیبانی خواهد کرد

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
افرادی که در سیستم نرم‌افزاری بتا پلی استیشن 5 ثبت‌نام کرده‌اند، با دانلود نسخه آزمایشی جدیدترین آپدیت کنسول PS5 می‌توانند در درگاه داخلی آن حافظه SSD بیشتر نصب کنند.
تبلیغات

طبیعتا بعضی از گیمرهایی که صاحب کنسول پلی استیشن 5 سونی هستند، می‌خواستند حافظه ذخیره‌سازی دستگاه خود را افزایش دهند. مارک سرنی از همان ابتدا گفت که پس از عرضه آپدیت نرم‌افزاری لازم، سونی در بلاگ رسمی پلی استیشن فهرست تمام SSDهایی را منتشر می‌کند که می‌توانند در درگاه نصب SSD مشخص کنسول PS5 قرار گیرند. همچنین طبیعتا با گذشت زمان مدام تعداد SSDهای حاضر در آن فهرست افزایش می‌یابد و گیمر انتخاب‌های بیشتری خواهد داشت.

آپدیت نرم‌افزاری به‌زودی برای همگان از راه می‌رسد. البته در ابتدا افرادی این آپدیت جدید و گسترده پلی استیشن 5 را دریافت می‌کنند که در برنامه بتا نرم‌افزاری کنسول PS5 سونی ثبت‌نام کرده‌اند؛ آپدیتی که پشتیبانی از صدای سه‌بعدی با بلندگوهای تلویزیون، بهبودهای رابط کاربری و امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی برای آن را نیز با خود به‌همراه دارد. هر SSD که بخواهد در محل مرتبط به به حافظه ذخیره‌سازی پلی استیشن 5 اضافه شود، باید رابط PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe SSD داشته باشد. کمترین حجم حافظه SSD پذیرفتنی دستگاه ۲۵۰ گیگابایت و بیشترین حجم حافظه SSD پذیرفتنی آن ۴ ترابایت خواهد بود.

همچنین SSDهایی که می‌خواهند در کنسول پلی استیشن 5 نصب شوند، باید از حداقل سرعت انتقال داده ۵/۵ گیگابایت برخوردار باشند. شما برای نصب آن‌ها به برداشتن یکی از صفحات پلاستیکی سفیدرنگ قرارگرفته در دو طرف کنسول PS5 احتیاج دارید. سپس از پیچ‌گوشتی ضربدری برای بازکردن محل نصب SSD اضافه بهره می‌برید.

محل نصب حافظه SSD بیشتر برای کنسول پلی استیشن 5 سونی

شما با نصب SSDهای تأییدشده سونی به این شکل می‌توانید عملا حافظه ذخیره‌سازی دستگاه خود را افزایش دهید تا جای بیشتری برای نصب بازی‌های پلی استیشن 5 و اجرای آن‌ها داشته باشید. فعلا شرکت Seagate رسما تأیید کرده است که حافظه‌های FireCuda 530 آن قابلیت نصب در درگاه پلی استیشن 5 را دارند. مدل‌های پانصدگیگابایتی و یک‌ترابایتی و دو‌ترابایتی این SSD به‌ترتیب با قیمت ۱۴۹/۹۹ و ۲۵۴/۹۹ و ۵۱۴/۹۹ دلار عرضه می‌شود. در آخر نیز مدل ۴ ترابایتی SSD FireCuda 530 را می‌بینیم که با قیمت ۹۹۹/۹۹ دلار عرضه می‌شود.

البته اکنون SSDهای مناسب دیگری هم در بازار هستند که خیلی‌ها باور دارند به‌محض عرضه رسمی و عمومی آپدیت نرم‌افزاری جدید، سونی پشتیبانی کنسول خود از آن‌ها را تأیید می‌کند؛ SSD‌هایی مانند Samsung’s 980 Pro و Western Digital’s SN850s. براساس گزارش رسانه ورج، اکنون برخی از گیمرها در ژاپن، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا موفق شده‌اند آپدیت نرم‌افزاری جدید را نصب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات