عرضه استیم دک به خاطر تقاضای بالا به تأخیر افتاد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هجوم کاربران برای پیش‌سفارش استیم دک باعث شده است  ولو زمان تحویل برخی مدل‌های این کنسول/پی‌سی قابل حمل را تا اواسط سال ۲۰۲۲ عقب بیندازد.
تبلیغات

کنسول استیم دک که به‌نوعی یک پی‌سی گیمینگ قابل حمل محسوب می‌شود، پنج‌شنبه‌‌ی هفته‌ی پیش توسط Valve معرفی و مرحله‌ی سفارش‌گیری و ثبت‌نام آن در روز جمعه شروع شد. حال خبر رسیده که تعداد سفارش‌های کاربران برای خرید این محصول آن‌قدر بالا بوده که ولو را به دردسر انداخته است.

بسیاری از کاربران در این چند روز در تلاش بوده‌اند تا فرایند ثبت‌ سفارش خود را تکمیل کنند که البته با در بسته مواجه شده‌اند. یکی از موانعی که کاربران با آن روبه‌رو شده‌اند پیام‌هایی حاوی اخطار است که به آن‌ها می‌گوید: «در چند ساعت گذشته بیش از حد برای خرید استیم دک اقدام کرده‌اند.» این در حالی است که عده‌ای دیگر از کاربران پیام متفاوتی دریافت کرده‌اند که می‌گوید حساب کاربری آن‌ها برای انجام ثبت ‌نام «بیش از حد جدید» است. برخی دیگر از کاربران فرایند ثبت‌ سفارش استیم دک را تکمیل کردند؛ ولی به آن‌ها گفته شده است که معلوم نیست ثبت‌ نام آن‌ها به‌طور کامل موفقیت‌آمیز بوده باشد.

استیم دک دارای سه مدل مختلف با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت است؛ مدل ۶۴ گیگابایتی با هارد درایو eMMC، مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت و مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت. کاربران برای اینکه فرایند ثبت‌ سفارش را تکمیل کنند باید ۵ دلار به‌عنوان بیعانه بپردازند. این‌طور که انتظار می‌رود، ارزان‌قیمت‌ترین مدل استیم دک قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) به دست مشتری‌هایی برسد که آن را پیش‌خرید کرده‌اند. البته با توجه به تقاضای بالا، تحویل مدل‌ ۲۵۶ گیگابایتی به مشتری‌ها تا سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ (بهار ۱۴۰۱) و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ (تابستان ۱۴۰۱) عقب افتاده است.

استیم دک / Steam Deck در کنار کیس مخصوص خود

همان‌طور که گفته شد، یکی از موانعی که کاربران هنگام ثبت‌ سفارش برای استیم دک با آن مواجه شده‌اند به تاریخ ساخته شدن اکانت استیم‌شان برمی‌گردد که باید قبل از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد-تیر ۱۴۰۰) باشد. چنین محدودیتی به خاطر مقابله با افراد سودجویی وضع شده است که به‌تنهایی تعداد زیادی حساب کاربری جدید ایجاد و با هر کدام از آن‌ها اقدام به ثبت سفارش برای استیم دک می‌کنند که بعداً کنسول‌ها را با قیمت بیشتر در بازار بفروشند.

البته با وجود تأخیر در عرضه استیم دک و محدودیت‌هایی که برای ثبت سفارش اعمال شده، پیش‌فروش این محصول پرتقاضا از همین حالا با قیمت‌های حبابی در وب‌سایت ای‌بی مشاهده شده است. قیمت استیم دک در برخی از این پیش‌فروش‌ها حتی به بیش دو برابر قیمت گران‌ترین مدل آن و مثلاً در موردی به ۱۶۴۰ دلار می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات