رکورد گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ شکسته شد

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
زمان کمی از فروش نسخه نایاب بازی The Legend of Zelda با قیمت هنگفت می‌گذرد؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد رکورد گران‌قیمت‌ترین بازی ویدئویی باردیگر شکسته شده است.
تبلیغات

اصولا صنعت بازی‌های ویدئویی با حاشیه‌های بسیاری همراه است و البته از صنایع پرسود امروزی محسوب می‌شود. درحالی‌که بسیاری از گیمرها منتظر جدیدترین فناوری‌های مرتبط با حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستند، برخی نیز کلکسیون بازی‌های قدیمی را با قیمت‌های هنگفتی می‌خرند. درواقع، ارزش برخی از کلکسیون‌های بازی‌های ویدئویی که البته درکنار بازی‌ها کنسول‌های خانگی را نیز شامل می‌شود، از مرز میلیون‌دلاری گذشته است.

وب‌سایت IGN در گزارشی به شکسته‌شدن مجدد گران‌‌قیمت‌ترین بازی معامله‌شده در صنعت بازی‌های ویدئویی پرداخته است. طبق گزارش‌ها، گویا نسخه‌ای نادر و کاملا دست‌نخورده از بازی Super Mario 64 در حراجی Heritage Auctions به قیمت خیره‌‌کننده ۱/۵۶ میلیون دلار فروخته شده است تا تنها دو روز پس از فروش بازی The Legend of Zelda نسخه کنسول NES با ارزش ۸۷۰ هزار دلار، رکورد ارزشمندترین بازی کلکسیونی تاریخ را ازآنِ خود کند.

درحالی‌که نسخه پلمپ The Legend of Zelda با رده‌بندی Wata 9.0 A مشخص شده بود، بازی Super Mario 64 رده‌بندی ++Wata 9.8 A دارد. در توضیحات وب‌سایت Wata درباره ملاک این رتبه‌بندی نوشته شده است: «گواهی Wata ارزش واقعی بازی‌های ارزشمند و کلکسیونی شما را تعیین می‌کند. این مدرک هرگونه بی‌اعتمادی درباره ارزش این کالاهای قیمتی را برطرف و شرایط بازی را در مقیاسی مطلق اندازه گیری می‌کند؛ بنابراین، خریداران و فروشندگان می‌توانند با اطمینان کامل معامله کنند.»

فروش بازی سوپر ماریو 64 با قیمت نجومی

درواقع، رتبه 9.8A++ یعنی شرایط فیزیکی بازی دقیقا مثل حالت نو بوده و فاصله بسیار کمی با حالت ایدئال و امتیاز کامل 10 دارد. در توضیحات Heritage Auctions نیز درباره این معامله تاریخی نوشته شده است:

ما درباره این بازی حرفی برای گفتن نداریم. اصلا چه چیزی می‌توان گفت شایسته این نسخه بی‌نظیر باشد؟ اهمیت فرهنگی این اثر و نقش آن در تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی به توضیح نیاز ندارد. وضعیت فیزیکی این بازی به‌قدری بی‌نقص است که نمی‌توان آن را توصیف کرد. اگر درصدد خرید Super Mario 64، بهترین رده کیفی از پرفروش‌ترین بازی تاریخ Nintendo 64 و اولین ماجراجویی سه‌بعدی در اکوسیستم نینتندو هستید، این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.
مقاله‌های مرتبط:

    بازی‌های نینتندو در سال‌های اخیر حضور پررنگی در حراجی‌ کلکسیونرها داشته است. برای مثال، آوریل ۲۰۲۱ نسخه‌ای از بازی Super Mario Bros به قیمت ۶۶۰ هزار دلار معامله شد. علاوه‌بر‌این، حراجی نسخه اولیه از کنسول توقف تولید‌شده نینتندو پلی استیشن را داشتیم که ۳۶۰ هزار دلار فروخته شد.

    در‌حال‌حاضر، بخش گیمینگ این حراجی همچنان ادامه دارد و بازی‌های بسیار زیادی از تمامی نسل‌های کنسول‌های بازی در آن حضور دارند. نسخه‌های کلکسیونی Super Mario 64 ،Legend of Zelda: Ocarina of Time ،Crash Bandicoot 1 ،Tomb Raider 1 و چندین بازی دیگر صدهاهزار دلار ارزش‌گذاری می‌شوند و کلکسیونرها برای خرید آن‌ها باهم رقابت می‌کنند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات