افسانه زلدا رکورد گران‌ترین بازی ویدیویی تاریخ را شکست

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه پلمپ ۳۴ ساله بازی افسانه زلدا به قیمت ۸۷۰ هزار دلار در حراجی فروخته شد و رکورد جهانی گران‌ترین بازی ویدیویی تاریخ را شکست.
تبلیغات

به گزارش Arstechnica، روز جمعه یک کارتریج پلمپ و دست‌نخورده بازی افسانه زلدا (The Legend of Zelda) متعلق به سال ۱۹۸۷، به قیمت ۸۷۰ هزار دلار به فروش رفت و بدین ترتیب افتخار گران‌قیمت‌ترین بازی ویدیویی تاریخ را از آن خود کرد. پیش از آن، رکورد گران‌قیمت‌ترین بازی ویدیویی به کارتریج پلمپ Super Mario Bros تعلق داشت که تنها سه ماه پیش به فروش رفته بود. هر دو بازی متعلق به کنسول کلاسیک NES هستند و در Heritage Auctions دالاس آمریکا عرضه شده بودند. 

معامله روز جمعه، فروش قبلی نسخه دیگری از افسانه زلدا را که توسط همین حراجی عرضه شده بود، به‌شدت تحت‌الشعاع قرار داده است. ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹)، کارتریج رده‌بالای دیگری از زلدا به قیمت ۵۰,۴۰۰ دلار به فروش رفته بود؛ بدین ترتیب، فروش اخیر این بازی در حراجی ۱۷ برابر گران‌تر از نسخه قبلی است.

گران ترین بازی ویدیویی تاریخ

اما چه عواملی باعث چنین افزایش نجومی در ارزش این بازی شد؟ نسخه تازه به حراج گذاشته‌شده افسانه زلدا هنوز پلمپ کارخانه است و از درجه‌بندی کیفیت بسته‌بندی و محصول Wata، امتیاز ۹ از ۱۰ گرفته است. اما فراتر از وضعیت فیزیکی این بازی، عاملی که باعث افزایش چشمگیر ارزش آن شده این است که این تنها نسخه از اولین نمونه‌های تولیدشده این بازی (معروف به نسخه NES R) است که به دست Heritage Auctions رسیده و احتمالا تا سال‌های مدیدی نسخه مشابه دیگری در حراجی عرضه نخواهد شد.

طبق گفته این حراجی، «این نسخه قدیمی‌ترین کارتریج پلمپی است که می‌توان به‌طور واقع‌بینانه، به یافتن آن امید داشت.»

گران ترین بازی ویدیویی تاریخ زلدا

این موضوع به همراه علاقه شدید طرفداران این بازی و اهمیت فرهنگی سری بازی‌های زلدا سبب شد این نسخه ۳۴ ساله به بالاترین قیمت به فروش برود.

 متأسفانه از آنجایی که ارزش گزاف این بازی به وضعیت پلمپ بودن آن وابسته است، خریدار خوش‌بخت و البته ثروتمند آن هرگز نخواهد نتوانست این بازی باارزش را از جعبه بیرون بیاورد و تجربه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات