سونی استودیوی Nixxes Software را خرید

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سران سونی رسماً تأیید کردند که استودیوی بازی‌سازی Nixxes Software به PS Studios پیوسته است.
تبلیغات

رقابت  سونی و مایکروسافت، تقریباً رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. این دو شرکت علاوه بر رقابت بر سر کنسول‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری به دنبال افزایش تعداد استودیوهای بازی‌سازی خود رفته‌اند. پس از خرید استودیوهای متعدد و همچنین شرکت بتسدا توسط مایکروسافت، شرکت سونی نیز از سوی طرفداران خود تحت فشار قرار گرفت تا استودیوهای بیشتری را به زیرمجموعه‌ی استودیوهای پلی استیشن یا PS Studios بیاورد. البته خرید جدید سونی تنها به منظور اضافه شدن استودیویی برای ساخت عناوین انحصاری بیشتر نیست.

IGN گزارش می‌دهد که استودیو بازی‌سازی هلندی Nixxes Software با بیش از دو دهه تجربه توسط پلی استیشن خریداری شده است. این تیم که تا به امروز با شرکت‌های بزرگی همچون کریستال داینامیکس، IO Interactive و Eidos همکاری فنی روی ساخت بازی‌های ویدئویی داشته، حال بخشی از PS Studios به شمار می‌آید. اعضای این تیم در پورت بازی‌های ویدئویی متخصص هستند و بارها شده که بازی ویدئویی را با پیشرفت‌های فنی همچون افزایش فریم‌ریت از کنسولی به کنسول دیگر یا از کنسول‌ها به کامپیوترهای شخصی انتقال دهند.

مطابق بیانیه‌ی رسمی سونی، وظیفه‌ی اصلی این استودیو، افزایش توان تکنیکی و تولیدی استودیوهای بازی‌سازی متعلق به پلی استیشن خواهد بود. احتمالاً می‌توان این‌طور برداشت کرد که از این به بعد هر زمان که سونی بخواهد بازی ویدئویی خود را به کامپیوترهای شخصی بیاورد، این کار به بهترین شکل توسط Nixxes Software انجام خواهد شد. هرچند سابقه‌ی درخشان استودیو نشان می‌دهد که آن‌ها روی کاغذ شانس آوردن بازی‌های نسل‌های ۵ تا ۷ به کنسول PS5 سونی در قالب ریمسترها را هم دارند. استودیوی Nixxes Software می‌تواند در پروژه‌های مختلف استودیوهای دیگر نیز نقش کلیدی ایفا کرده و به توسعه‌ی بازی‌ها کمک کند. 

مقاله‌های مرتبط:

    هرمن هالست از پیوستن استودیو Nixxes Software به PS Studios ابراز خوشحالی کرد: «اعضای استودیو Nixxes Software علاقه‌ای شدید به بهتر کردن بازی‌ها و ارائه‌ی بهترین تجربه‌ها به بازیکن‌ها دارند. Nixxes برای تمام افراد حاضر در تمامی بخش‌های استودیوهای پلی استیشن، بسیار مفید خواهد بود. این‌گونه با افزایش قدرت فنی PS Studios همه‌ی تیم‌های ما می‌توانند فقط روی مهم‌ترین هدف خود تمرکز کنند؛ خلق تجربه‌های یگانه برای گیمرهای پلی استیشن با بالاترین کیفیت ممکن».

    مؤسس استودیو Nixxes Software برای اعلام رسمی خبر نوشت: «ما نمی‌توانیم برای مشغول شدن به کار صبر کنیم. چون برای آوردن تجربه و تخصص تکنیکی و بازی‌سازی خود به خانه‌ی مجموعه بازی‌های قدرتمند پلی استیشن بسیار هیجان‌زده هستیم. با اشتیاق سراغ همکاری با برخی از بهترین تیم‌های صنعت بازی‌سازی می‌رویم تا تجربه‌ی گیم‌پلی‌های متفاوت با بالاترین کیفیت را تقدیم طرفدارهای پلی استیشن کنیم».

    سونی دیروز خبر خریداری استودیو Housemarque توسط پلی استیشن را اعلام کرد و امروز سراغ Nixxes Software رفته است؛ اما با توجه به تصویر لورفته توسط اکانت رسمی پلی استیشن ژاپن در روز گذشته، انتظار می‌رود که خیلی زود خبر خریداری بلوپوینت گیمز نیز توسط سونی به‌صورت رسمی تأیید شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات