مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه‌ی بازی خود اضافه کرد

دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سران مایکروسافت تأیید کرده‌اند که ویژگی FSR علاوه بر کنسول‌های نسل نهمی این شرکت، به ایکس باکس وان نیز اضافه می‌شود تا اجرای بازی‌ در این کنسول، بهینه‌تر شود.
تبلیغات

پس از معرفی ویژگی FSR یا FidelityFX Super Resolution شرکت AMD گزارش‌هایی منتشر شد که مایکروسافت به دنبال افزودن این ویژگی به اکوسیستم ایکس باکس است. البته در آن زمان انتظار می‌رفت این ویژگی تنها به کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس اضافه شود؛ اما خبری که wccftech منتشر کرده است، نشان می‌دهد دارندگان ایکس باکس وان نیز به‌زودی می‌توانند برخی از بازی‌ها را با ویژگی FSR تجربه کنند.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت با فعال شدن FSR، عملکرد کارت گرافیک در حالت نیتیو تا دو برابر افزایش می‌یابد و در نتیجه، منابع بیشتری برای اجرای هرچه بهتر بازی ویدئویی آزاد می‌شود. FSR می‌تواند تقریبا به اکثر پردازنده‌های گرافیکی جدید کمک کند تا بازی‌ ویدئویی را با فریم ریت بیشتری اجرا کنند. البته این ویژگی تنها به کارت‌های گرافیک رادئون AMD خلاصه نمی‌شود و دارندگان کارت‌های گرافیک انویدیا نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. 

جیسون رونالد، سرپرست تیم تولید ایکس باکس، با ارسال توییتی تأیید کرد که ویژگی FSR به کیت توسعه‌ی بازی ایکس باکس افزوده می‌شود و در اختیار سازندگان و بازی‌سازان قرار می‌گیرد تا آن را به عناوین خود اضافه کنند. در توییت رونالد تأیید می‌شود که ویژگی مورد نظر علاوه بر کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس، به ایکس باکس وان نیز افزوده می‌شود تا بازی‌های این کنسول با بهبود در عملکرد مواجه و در فریم ریت بالاتری اجرا شوند.

مایکروسافت چند روز پیش، کیت توسعه‌ی بازی جدید خود را برای کنسول‌ها منتشر کرد که البته در توضیحات آن اشاره‌ای به ویژگی FSR نشده است؛ اما با توجه به سخنان جیسون رونالد، ویژگی اشاره‌شده اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان قرار دارد یا به‌زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

نکته‌ی جالبی در کیت توسعه‌ی بازی جدید ایکس باکس یافت شده است که به سازندگان بازی‌ ویدئویی اجازه می‌دهد فریم ریت بازی را بین ۶۰ الی ۱۲۰ فریم بر ثانیه ببرند. ویژگی جدید که +60FPS نام دارد، زمانی فعال خواهد شد که کاربر از مانیتور یا تلویزیونی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و برخوردار از VRR استفاده کند. در چنین شرایطی فریم ریت بازی می‌تواند متغیر باشد و از مرز ۶۰ فریم بر ثانیه بالاتر برود و به ۱۲۰ فریم بر ثانیه برسد.

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در مورد اضافه شدن ویژگی FSR به کنسول‌های خانگی سری ایکس باکس و پلی استیشن وجود دارد. در واقع نمی‌دانیم چه زمانی این ویژگی به بازی‌های کنسول اضافه می‌شود و کدامیک از عناوین موجود در بازار با انتشار آپدیت از قابلیت FSR برخوردار خواهند شد. البته باید گفت اضافه شدن ویژگی مورد نظر به ایکس باکس وان احتمال افزودن آن به پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ را افزایش می‌دهد؛ اما سونی تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.

انتظار می‌رود با برگزاری کنفرانس خبری سونی با محوریت پلی استیشن، اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود. سونی در نظر دارد طی رویداد اختصاصی پلی استیشن عناوین جدید و برنامه‌های این شرکت برای برند و محصولات پلی استیشن را به علاقه‌مندان ارائه بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات