مایکروسافت نسخه‌ای ارزان‌تر از سرویس گیم پس ارائه می‌دهد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از مقام‌های بلندپایه مایکروسافت در مصاحبه‌ای گفته است شاید حق اشتراک‌های ارزان‌تری از سرویس گیم پس معرفی شود.
تبلیغات

سرویس گیم پس از سرویس‌های محبوب مرتبط با گیم است که در‌حال‌حاضر برای پلتفرم‌های مختلف، ازجمله رایانه شخصی و کنسول‌های خانگی سری ایکس باکس عرضه شده است. این سرویس اجازه می‌دهد به آرشیو بزرگی از بازی‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را تجربه کنید. البته برای برخورداری از امکان تجربه بازی‌ها به خرید هر بازی نیازی ندارید و تنها باید حق اشتراک دسترسی به محتوای گیم پس را تهیه کنید.

مایکروسافت در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های کلان به‌دنبال توسعه سرویس گیم پس بوده است تا تعداد کاربرانش را افزایش دهد. در همین زمینه، ردموندی‌ها استودیوهای مختلفی خریده و بازی‌های متعددی نیز به‌صورت دائمی یا موقت به آرشیو گیم پس افزوده‌اند. با‌این‌حال، گزارش اخیر GamingBolt نشان می‌دهد مایکروسافت روش‌های دیگری نیز برای افزایش تعداد کاربران سرویس گیم پس بررسی می‌کند. لیز همرن، مدیر بخش پلتفرم‌های ایکس باکس در مصاحبه اخیرش با VGC گفته است احتمال دارد حق اشتراک‌های ارزان‌تری برای دسترسی به سرویس گیم پس معرفی شود.

لیز همرن با این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت از راهکارهای خلاقانه برای ارائه هرچه بهتر خدماتش به کاربران استقبال می‌کند. به‌گفته وی، ردموندی‌ها در حال بررسی ارائه خدمات گیم پس با حق اشتراک‌های ارزان‌تر هستند؛ البته تفاوت دسترسی با حق اشتراک‌های مدنظر به آرشیو محتوای گیم پس مشخص نشده است. مدیر بخش پلتفرم‌های ایکس باکس در مصاحبه‌اش با VGC توضیح می‌دهد سران مایکروسافت از عملکرد گیم پس در ماه‌های اخیر رضایت داشته‌اند.

طبق گفته همرن، گیمرهای عضو سرویس گیم پس ۲۰ درصد زمان بیشتری صرف تجربه بازی‌ها می‌کنند و به‌لطف آرشیو متنوع گیم پس، ۳۰ درصد بیشتر از گیمرهای دیگر به‌سراغ دسته‌های مختلف بازی‌ها می‌روند. تعداد بازی‌هایی که اعضای سرویس گیم پس تجربه می‌کنند در‌مقایسه‌با اعضای عادی کنسول‌های خانگی ایکس باکس ۴۰ درصد بیشتر است که البته عناوین خارج از آرشیو گیم پس را نیز شامل می‌شود.

بازی های موجود در آرشیو گیم پس

درواقع، گیمرهای عضو سرویس گیم پس درمقایسه‌با گیمرهای عادی علاقه بیشتری به تجربه بازی‌های مختلف نشان می‌دهند؛ حتی در تجربه بازی‌هایی خارج از سرویس گیم پس. در‌این‌بین، مایکروسافت می‌کوشد استودیوهای بیشتری نیز جذب کند. ردموندی‌ها مدتی است که عملکرد بسیار موفقی در گسترش استودیوهای بازی‌‌سازی ایکس باکس به‌منظور خلق تجربیات جدید با محوریت ایکس باکس گیم پس داشته‌اند. خرید استودیوهای بتسدا تعداد بازی‌سازان فرست‌پارتی پلتفرم ایکس باکس را به عدد ۲۳ رسانده است؛ در‌حالی‌که شایعات از افزایش قریب‌الوقوع این رقم به ۲۶ استودیو حکایت می‌کنند.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است با «بیش از ۲۳ استودیو فرست‌پارتی» خود هر سه ماه یک بار یک بازی اختصاصی جدید برای سرویس اشتراکی گیم پس منتشر خواهد کرد. باتوجه‌به اینکه ردموندی‌ها دقیقا ۲۳ استودیو داخلی را در زیرمجموعه خود دارند، طبیعی است حرف‌های مطرح‌شده به ایجاد شایعات مختلف دامن بزند. در همین زمینه، گزارش‌هایی منتشر شده که احتمال افزایش تعداد استودیوهای مایکروسافت را تأیید می‌کنند.

توییت تام وارن در مورد استودیوهای جدید مایکروسافت

Colteastwood از اینسایدرهای شناخته‌شده ایکس باکس به‌تازگی توییت جدیدی در حساب کاربری‌اش منتشر کرده است که اضافه‌شدن سه استودیو جدید به مجموعه استودیوهای ایکس باکس را تأیید می‌کند. وی با عبارت کوتاه و نکته‌دار «۲۶ همان ۲۳ جدید است»، به شایعات دامن زده است. تام وارن، خبرنگار نشریه The Verge، نیز با بازنشر این توییت به جمله اخیر مایکروسافت اشاره کرده و گفته است عدد ۲۶ قطعا «بیش از ۲۳ استودیویی است که برای ایکس باکس بازی می‌سازند».

علاوه‌براین، چند روز پیش خبری مبنی‌بر احتمال معرفی استودیو جدید مایکروسافت در کنفرانس E3 2021 منتشر شده بود که با این شایعه قوت بیشتری به خود می‌گیرد. جز کوردن، خبرنگار ویندوزسنترال، به این موضوع اشاره کرده بود.

مقاله‌های مرتبط:

    جف گراب، نویسنده صنعت بازی، نیز اخیرا به این موضوع پرداخته و ضمن اشاره به قطعی‌نبودن این اطلاعات، گفته است احتمالا استودیوهای مدنظر عبارت‌اند از: Avalanche (سازنده بازی‌های Just Cause) و کرایتک (سازنده مجموعه‌ بازی‌های Crysis) و IO Interactive (سازنده بازی‌های Hitman که شایعه شده بود در حال همکاری با مایکروسافت برای ساخت یک بازی انحصاری جدید است).

    درحال‌حاضر، هیچ‌یک از این اطلاعات قطعی نیست و ممکن است در حد یک شایعه باشند. خوشبختانه برای اطلاع از صحت این اخبار نیاز نیست زیاد منتظر بمانیم؛ زیرا کنفرانس مایکروسافت و بتسدا ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه، ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن) آغاز می‌شود که می‌توانید پوشش زنده متنی و تصویری این مراسم را در زومجی تماشا کنید.  

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات