شایعه: ولو، مالک پلتفرم استیم، در حال ساخت کنسول دستی است

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کد منبع نسخه‌ی بتای آپدیت اخیر استیم نشان می‌دهد که احتمالاً ولو، مالک استیم، روی کنسول دستی شبیه به نینتندو سوییچ کار می‌کند.
تبلیغات

در دنیای بازی‌های ویدئویی چیزی به نام غیر ممکن وجود ندارد و هر لحظه ممکن است شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف از انتشار بازی تا عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری با انتشار اخبار جدید، گیمرها را سورپرایز کنند. یکی از این سورپرایزها می‌تواند کنسول دستی ولو باشد؛ شرکتی که به خاطر پلتفرم استیم شناخته می‌شود و میزبان میلیون‌ها گیمر رایانه‌ی شخصی است.

به گزارش PC Gamer، احتمال معرفی چنین کنسولی توسط ولو قوت گرفته است. پاول جاندیک، خالق وب‌سایت SteamDB (پایگاه داده استیم)، در توییتی اعلام کرده است که پروژه‌ای از Valve به نام Neptune که برای اولین‌ بار در شهریور سال گذشته نامش مطرح شد، یک‌ بار دیگر در کد منبع آپدیت نسخه‌ی بتای پلتفرم استیم دیده شده است. جاندیک اما می‌گوید این بار در کنار نام پروژه‌ی نپتون، عباراتی مانند SteamPal (ترجمه‌ی تحت‌اللفظی: رفیق استیمی) و SteamPal Games در کد منبع دیده می‌شود. او همچنین اشاره می‌کند که در کد منبع، ارجاعاتی به‌ نوعی منوی دسترسی سریع و منوی روشن و خاموش کردن و مدیریت باتری داده شده است.

علاوه بر موارد ذکرشده، در برخی رشته‌های این کدها به مواردی مانند اعلان برای خالی شدن باتری، گزینه‌هایی برای روشن و خاموش کردن بلوتوث و حالت هواپیما و گزینه‌هایی برای ری‌استارت، شات‌داون و موارد مشابه اشاره شده است. جاندیک اعتقاد دارد که این ارجاعات همگی به پروژه‌ی نپتون ولو ربط دارند. او نتیجه‌گیری می‌کند که ولو احتمالاً در حال ساخت یک کنسول دستی است. البته با توجه به مواردی که در کد منبع آپدیت بتای استیم دیده شده، می‌توان گفت چنین ایده‌ای آن‌چنان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؛ چراکه تمام آن‌ها در واقع گزینه‌هایی هستند که می‌توان در یک کنسول دستی یا هر نوع دستگاه قابل حملی پیدا کرد.

این خبر را می‌توان به خبر دیگری ربط داد که چندی پیش از گیب نیوئل، رئیس ولو منتشر شده بود. اگر اخبار بازی‌های ویدئویی را دنبال کرده باشید، می‌دانید که اخیراً ویدئویی از نیوئل در سالن اجتماعات یک دبیرستان منتشر شده بود که او را در حال پاسخ دادن به سؤال یکی از دانش‌آموزان نشان می‌داد. در این ویدئو دانش‌آموز مذکور از نیوئل می‌پرسد آیا بازی‌های استیم برای کنسول‌ها هم منتشر خواهد شد؟ رئیس ولو در جواب می‌گوید: «تا آخر امسال احتمالاً جواب سؤالت را خواهی گرفت و احتمالاً این جواب چیزی نخواهد بود که انتظارش را داری.»

مقاله‌های مرتبط:

    وقتی ارجاعات تازه در کد منبع آپدیت بتای استیم در کنار پاسخ نیوئل گذاشته می‌شوند، شاید بتوان گفت احتمال ساخت یک کنسول دستی مخصوص ولو که بازی‌های استیم روی آن اجرا می‌شود، خیلی کم نیست. این اولین‌ بار نیست که ولو وارد حوزه‌ی تولید سخت‌افزار می‌شود. آن‌ها محصولاتی مانند Steam Link، هدست واقعیت مجازی Valve Index، کنترلر استیم و Steam Machine در مقاطع مختلف وارد بازار کرده‌اند که آخری، نوعی کامپیوتر گیمینگ پیش‌ساخته‌ بود که با SteamOS کار می‌کرد.

    البته این را هم باید در نظر گرفت که این‌ها تماماً گمانه‌زنی است و نمی‌توان با قطعیت در این مورد نظر دارد و ممکن است ولو هیچ برنامه‌ای برای ساخت کنسول قابل حمل نداشته باشد. به نظر می‌رسد برای دریافت پاسخ قطعی باید اخبار مربوط به ولو را تا پایان سال ۲۰۲۱ دنبال کنیم.

    نظر شما کاربران زومیت در این خصوص چیست؟ آیا فکر می‌کنید ولو قصد دارد کنسول دستی اختصاصی تولید کند؟ گمانه‌زنی‌های خود را با ما مطرح کنید. می‌توانید تازه‌ترین اخبار بازی‌های ویدئویی، فیلم و سریال را از زومجی دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات