شایعه: نتفلیکس به حوزه‌ی بازی‌ ویدئویی خواهد آمد

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، نتفلیکس در حال مذاکره با بازی‌سازان قدیمی است تا حضور خود در صنعت بازی‌ ویدئویی را به‌عنوان ناشر شروع کند.
تبلیغات

Polygon گزارش می‌دهد که نتفلیکس مدتی است با بازی‌سازان حرفه‌ای برای همکاری بلندمدت مصاحبه می‌کند. همین امر سبب شده است حدس بزنیم که این سرویس استریم‌ قصد حضور جدی در صنعت بازی‌ ویدئویی دارد. در واقع گفته می‌شود نتفلیکس به‌دنبال ایجاد سرویس اشتراکی برای ارائه‌ی تعدادی از بازی‌های ویدئویی است و می‌خواهد از Apple Arcade الهام بگیرد.

سرویس اپل شامل چند بازی انحصاری کامل و چند بازی انحصاری زمانی می‌شود و ماهانه ۴٫۹۹ دلار از گیمرها پول می‌گیرد تا دسترسی به آرشیوی از بازی‌های مختلف را در اختیارشان قرار بدهد؛ البته باید خاطرنشان کرد که کوپرتینویی‌ها به پشتیبانی جدی و منظم از اپل آرکید ادامه داده‌اند و اخباری به گوش می‌رسد که اپل به‌ دنبال گسترش هرچه بیشتر آرشیو بازی‌های سرویس خود است.

یکی از مقام‌های بلندپایه به‌صورت رسمی از طرف نتفلیکس خطاب به رسانه‌ی پالیگان می‌نویسد: «مشترک‌های نتفلیکس قدر تنوع و کیفیت محتوای ارائه‌شده به آن‌ها را می‌دانند. به همین دلیل ما مدام در حال گسترش آرشیومان برای سلایق مختلف هستم؛ از سریال‌ها و فیلم‌ها تا مستندها، محتوای اورجینال محلی و برنامه‌های تلویزیونی. مشترک‌های نتفلیکس از تعامل بیشتر با داستان‌های مورد علاقه‌ی خود هم لذت می‌برند؛ از تجربه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های تعاملی مثل Bandersnatch و You v. Wild تا تجربه‌ی بازی‌هایی که از سریال‌های Stranger Things و La Casa de Papel و سری فیلم To All the Boys اقتباس شدند. ما برای انجام کارهای بیشتر در دنیای سرگرمی‌های تعاملی، هیجان‌زده هستیم.»

مقاله‌های مرتبط:

    فارغ از فیلم‌های تعاملی نتفلیکس که در آن‌ها تماشاگر با انتخاب‌های خود مقداری روی چگونگی جلو رفتن قصه تأثیر می‌گذارد، سریال‌های Dota و Castlevania نیز به‌نوعی ارتباط این شبکه با گیمرها را بیشتر کردند. نتفلیکس سریال‌های Magic: The Gathering،اSonic the Hedgehog و League of Legends را هم در آینده تحویل گیمرها می‌دهد.

    در گذشته نشانه‌هایی مبنی‌ بر رخ دادن این اتفاق دیده بودیم. نتفلیکس مدتی قبل گفت فورتنایت را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود می‌شناسد و جنگ‌های شبکه‌های استریم‌ آنلاین به جایی کشیده شده است که انواع و اقسام شبکه‌ها برای شکست دادن رقبا سراغ خرج‌های دیوانه‌وار می‌روند. حالا باید صبر کرد و دید تلاش نتفلیکس برای حضور جدی‌تر در دنیای بازی‌ ویدئویی به کجا خواهد رسید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات