اجرای Flappy Bird در مرکز اعلان سیستم ‌عامل مک Big Sur

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سازنده نسخه‌ی‌ اصلی Flappy Bird، آن را در مرکز اعلان‌ سیستم‌ عامل مک نسخه Big Sur اجرا کرده است؛ البته این بازی در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.
تبلیغات

فلپی برد نزدیک به هفت سال پیش از اپ استور حذف شد؛ اما هنوز از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های آیفون یاد می‌شود. به‌تازگی نیل سردسای، سازنده فلپی برد، در توییتر نسخه‌ای از آن را نشان داده است که به شکل مستقیم در قسمت مرکز اعلان‌ سیستم‌عامل مک Big Sur اجرا می‌شود.

سردسای ویدئویی در توییتر منتشر کرده است که نشان می‌دهد با استفاده از فریم‌ورک UserNotificationsUI، توانسته است بازی کامل فلپی برد را در قسمت اعلان‌ سیستم‌عامل Big Sur اجرا کند.

بازی فلپی برد اولین ‌بار برای آیفون منتشر شد و به گفته‌ی 9to5mac، نسخه‌های کلون آن برای وب و سیستم‌عامل مک هم منتشر شدند. سردسای توانسته است با کمک یکی از همین نسخه‌های کلون‌شده، فلپی برد را در قسمت مرکز اعلان مک اجرا کند. عمل لمس کردن صفحه‌نمایش در بازی با کلیک‌ ماوس شبیه‌سازی می‌شود و هدف این است که همچنان به موانع برخورد نکنید.

فلپی برد یکی از بازی‌هایی بود که به‌سرعت سروصدا به‌راه انداخت و به یکی از عناوین محبوب و جنجالی آیفون در سال ۲۰۱۴ تبدیل شد. بر اساس شایعات آن زمان، فلپی برد روزانه ۵۰ هزار دلار درآمد داشت.؛ اما جنجال‌هایی که این بازی به راه انداخت باعث شد Dong Nguyen که آن را توسعه می‌داد، بازی را از اپ استور حذف کند.

سازندگان بازی در آن سال اعلام کردند که فلپی برد بسیار موفق است؛ اما روی زندگی آن‌ها تأثیر منفی گذاشته و همین موضوع باعث شد بازی را از دسترس خارج کنند. سردسای نسخه مخصوص بازی فلپی برد که روی مرکز اعلان سیستم‌عامل مک Big Sur اجرا می‌شود، به‌صورت عمومی منتشر نکرده و ویدئوی منتشرشده تنها چیزی است که از این بازی دیده شده است. بااین‌حال می‌توانید نسخه کلون‌شده این بازی را در وب‌سایت Canvas تجربه کنید. 

در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشرشده را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات