آیا اجرای بازی های استیم روی ایکس باکس ممکن می‌شود؟

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج به‌تازگی برای ایکس باکس منتشر شده است و ظاهرا با اتکا بر روشی خاص می‌توان از طریق آن، بازی‌های استیم را روی ایکس باکس اجرا کرد.
تبلیغات

براساس گزارش زومجی، اعضای اینسایدر ایکس باکس که در حال حاضر به نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج کرومیوم (Microsoft Edge) روی کنسول‌های ایکس باکس دسترسی دارند، به‌تازگی متوجه شده‌اند که می‌توانند از طریق این مرورگر وارد سرویس GeForce Now شوند و بازی‌های استیم را تجربه کنند.

این قابلیت می‌تواند برای کاربرانی که به پهنای باند کافی دسترسی دارند بسیار مفید باشد؛ زیرا این افراد می‌توانند با استفاده از نسخه‌ی کرومیوم مرورگر اج بازی‌های انحصاری دیگر کنسول‌ها یا پی‌سی را روی کنسول خود تجربه کنند. از بین این بازی‌ها می‌توانیم به Death Stranding یا بازی‌های مستقلی اشاره کنیم که روی ایکس باکس منتشر نشده‌اند و فقط از طریق استیم قابل بازی هستند.

کاربران ایکس باکس همچنین خواهند توانست سرویس‌هایی مثل گوگل استیدیا یا فروشگاه اپیک گیمز را در مرورگر اج کنسول اجرا و بازی‌های این دو پلتفرم را از طریق مرورگر بازی کنند.

به‌ نظر می‌رسد حداقل فعلا نمی‌توان همه‌ی بازی‌ها را با این روش جالب اجرا کرد؛ زیرا برای اجرای بسیاری از بازی‌ها روی اپیک گیمز یا استیم به ماوس و صفحه‌کلید نیاز است و نسخه‌ی آزمایشی مرورگر کرومیوم اج فعلا تنها از کنترلر کنسول پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

    براساس گزارش‌هایی جدید، مایکروسافت قصد دارد سرویس استریم بازی Cloud Gaming (xCloud سابق) را بر پایه‌ی مرورگر و به‌صورت تحت وب برای کنسول‌‌های ایکس باکس در دسترس قرار بدهد. چندوقت پیش خبر رسید که مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی تحت وب کلاد گیمینگ برای کاربران iOS است تا بتوانند بدون دانلود اپلیکیشن آن از اپ استور، به استریم بازی‌های این سرویس و تجربه‌ی آن‌ها مشغول شوند.

    سرویس کلاد گیمینگ چند ماه است در دسترس کاربران اندروید قرار دارد. کاربران دستگاه‌های اپل فعلا به این سرویس دسترسی ندارد؛ زیرا مایکروسافت با شیوه‌ی بررسی و تأیید اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در پلتفرم iOS مشکل دارد.

    نظر شما کاربران زومیت در این خصوص چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات