تمجید مدیر برند ایکس باکس از ریسک‌پذیری نینتندو در صنعت بازی

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس، با حضور در مستندی درباره‌ی نینتندو، می‌گوید نینتندو و صنعت بازی‌های ویدئویی دو مفهوم جدانشدنی هستند.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس در شرکت مایکروسافت، سابقه‌ی تعریف از رقبا را دارد و در جدیدترین نمونه‌ی این اتفاق، به ستایش از پلتفرم گیمینگ رقیب ایکس باکس، یعنی نینتندو مشغول شده است. براساس گزارش ویندوز سنترال، اسپنسر در مستند «بازی با قدرت: داستان نینتندو» حضور پیدا کرده است که به‌صورت انحصاری در سرویس استریم آمریکایی Crackle پخش شد. این مستند به ظهور نینتندو و تبدیل آن به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنعت بازی اشاره می‌کند و نقاط عطف و روزهای بد نینتندو را برمی‌شمارد. 

در مستند «بازی با قدرت: داستان نینتندو» شماری از افراد شناخته‌شده‌ی صنعت بازی مباحثی درباره‌ی این شرکت و موفقیت‌هایش مطرح می‌کنند. مدیر برند ایکس باکس در بین سخنانش، به زیرکی و ریسک‌پذیری نینتندو اشاره می‌کند. اسپنسر می‌گوید: «نینتندو در تبدیل کردن بازی به صنعتی ایمن و خانواده‌دوست نقش مهمی ایفا کرده و  در عین حال تجربه‌ی اصیل بازی را در پلتفرم‌هایش قرار داده است و من فکر می‌کنم این شرکت در دستیابی به صنعتی که امروز داریم نقش مهمی داشته است. من فکر نمی‌کنم بتوانید صنعت بازی را از نینتندو جدا کنید. به ‌نظر من این دو ذاتا به هم مرتبط هستند.» 

فیل اسپنسر به این موضوع اشاره می‌کند که بسیاری از گیمرها نخستین تجربه‌ی بازی را روی پلتفرم نینتندو کسب می‌کنند. او می‌گوید رشد و نوآوری نینتندو باید به‌صورت گسترده در صنعت گرامی داشته شود. اسپنسر از نینتندو به‌عنوان منبع الهام ایکس باکس به‌منظور عملکرد بهتر یاد می‌کند. نکته‌ی جالب ‌توجه این است که به گفته‎‌ی فیل اسپنسر، کنسول Wii آن‌قدر ریسکی به ‌نظر می‌رسید که مایکروسافت حتی جرئت تلاش کردن برای تولید آن را نداشت. 

مقاله‌های مرتبط:

    شماری از کاربران ممکن است به Kinect به‌عنوان پاسخ مستقیم مایکروسافت به Wii نگاه کنند، اما بین این دو تفاوت‌های مهمی وجود دارد. مایکروسافت در واحدهای تجاری مختلف خود در حال دنبال کردن کارهای متنوعی است تا بیش‌ازپیش دست به خلق نوآوری بزند. این شرکت ‌اکنون Microsoft Mesh را به‌عنوان رقیب واقعیت افزوده (AR) برای محیط کار دارد و Project xCloud باز‌ی‌های ایکس باکس را از طریق گیم پس به دستگاه‌های موبایل ارائه می‌دهد. 

    نینتندو IP-های محبوب زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به Mario و Zelda اشاره کنیم. شاید تصاحب ZeniMax توسط مایکروسافت و اضافه شدن بازی‌های بزرگی مثل Fallout،اDOOM و The Elder Scrolls به گیم پس، بتواند در آینده‌ای نزدیک تجربه‌ای مشابه به کاربران ایکس باکس ارائه بدهد. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات