مایکروسافت به‌زودی آینده بتسدا را مشخص خواهد کرد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی غیررسمی، مایکروسافت قصد دارد در روزهای آینده از برنامه‌های خود برای آینده‌ی بتسدا پرده بردارد. نهادهای رگولاتوری قرارداد مایکروسافت و ZeniMax را تأیید کرده‌اند.
تبلیغات

حال که قرارداد مایکروسافت و ZeniMax مجوزهای لازم را از تمامی نهادهای تنظیم مقررات دریافت کرده است، برند ایکس باکس قصد دارد به‌زودی جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه بدهد که این قرارداد چه معنایی برای مشتریان سرویس گیم پس دارد.

به‌طور مشخص‌تر، انگجت به ‌نقل از ونچربیت می‌نویسد ایکس باکس پنج‌شنبه‌ی این هفته در کنفرانسی ویدئویی، قصد دارد نام شماری از بازی‌های بتسدا را که به سرویس اشتراکی گیم پس اضافه می‌شوند اعلام کند.

منابعی که به ‌دلیل محرمانه بودن اطلاعات نخواسته‌اند نامشان فاش شود، می‌گویند ایکس باکس در کنفرانس ویدئویی پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد تمامی بازی‌های واجد شرایطی که استودیوهای بازی‌سازی تحت مدیریت ZeniMax (شامل اید سافت‌ور و آرکین) توسعه می‌دهند، در گیم پس هم در دسترس قرار خواهند گرفت.

بازی‌های بزرگ استودیوهای زیرمجموعه‌ی ZeniMax، مواردی مثل The Elder Scrolls و Fallout (بتسدا)، Doom و Quake (اید سافت‌ور) و Dishonored و Prey (آرکین) هستند.

مقاله‌های مرتبط:

    سؤالی که هنوز جوابش را نمی‌دانیم، به مبحث انتشار بازی‌های بعدی بتسدا به‌صورت انحصاری روی پلتفرم ایکس باکس ارتباط دارد. فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس، پیش‌تر در گفت‌و‌گو با بلومبرگ اعلام کرده بود به قرارداد  بتسدا و سونی برای انحصار زمانی انتشار بازی‌های Deathloop و Ghostwire: Tokyo روی پلی استیشن 5 احترام می‌گذارد. فیل اسپنسر و اعضای تیمش قصد دارند بازی‌های آینده‌ی بتسدا نظیر Starfield را به ایکس باکس، رایانه‌های ویندوزی و گیم پس بیاورند و انتشار آن‌ها روی کنسول‌های دیگر را «به‌صورت موردی» بررسی کنند. دیگر بازی‌های مورد انتظار بتسدا شامل The Elder Scrolls 6 و بازی جدید Indiana Jones هستند. 

    به گزارش ونچربیت، مذاکرات ایکس باکس و بتسدا در جریان است و در روزهای آینده کنفرانسی ویدئویی در این رابطه برگزار خواهد شد. براساس گزارش‌ها، ایکس باکس و بتسدا قصد دارند تابستان پیش رو در مراسم E3 کنفرانس‌های جداگانه‌ای برگزار کنند. تا آن زمان احتمالا مایکروسافت تصاحب ZeniMax را کامل خواهد کرد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات