دسته PS5 در حالت باسیم و بی‌سیم تأخیر یکسانی دارد

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا آزمون جدیدی انجام شده است تا میزان تأخیر دسته‌ی دوال سنس کنسول پلی استیشن 5 را بسنجد. بررسی‌ها نشان می‌دهند دوال سنس در حالت با‌سیم و بی‌سیم تأخیر یکسانی دارد.
تبلیغات

کاربری در انجمن ردیت با نام Dospaquetes به‌تازگی آزمایش جالبی انجام داده تا تفاوت تأخیر دسته‌ی دوال سنس را در دو حالت بی‌سیم و باسیم بررسی کند. در این آزمون، او متوجه شده است که دسته‌ی کنسول پلی استیشن 5 هم در زمان اتصال به کنسول با سیم و هم در حالت بی‌سیم و اتصال با بلوتوث سرعت پاسخ‌گویی‌اش یکسان است و تأخیر یا Latency برابری دارد.

این کاربر ردیت با تشریح شرایط آزمایشش اعلام کرد که دوال سنس را در هر دو حالت به‌دقت بررسی کرده و متوجه شده است که این کنترلر در زمینه‌ی تأخیر در پاسخ‌گویی دربرابر فشار‌دادن دکمه‌ها و نیز در زمینه‌ی سازگاری، عملکرد مشابهی در حالت بی‌سیم و باسیم دارد. او توضیح داد برای آزمایش حالت بی‌سیم، در فاصله‌ی نزدیک‌ به کنسول نشسته است؛ زیرا احتمالا در فاصله‌ی دور یا در حالت وجود‌داشتن مانع فیزیکی بین دسته و کنسول میزان تأخیر بیشتر خواهد بود. به‌علاوه قرار‌گرفتن در نزدیکی سایر دستگاه‌های بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی، می‌تواند میزان تأخیر را افزایش دهد.

کاربر ردیت دسته‌ی دوال شاک 4 متعلق ‌به PS4 را نیز آزمایش کرده است تا دوال سنس را بتواند بهتر قضاوت کند. او در بازی Rocket League متوجه شد دسته PS4 در حالت بی‌سیم اندکی سریع‌تر از حالت باسیم عمل می‌کند. البته این تفاوت بسیار ناچیز است و گیمرها در حالت عادی متوجه آن نمی‌شوند؛ اما چنین تفاوتی وجود دارد. باتوجه‌به نتایج این آزمون، مشخص شده است که سونی مشکل تأخیر دسته‌ی PS4 در حالت باسیم را در دسته‌ی PS5 برطرف کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

    همان‌طور‌که گفتیم، این مشکل به‌حدی نیست که برای گیمرهای معمولی آزاردهنده یا حتی محسوس باشد؛ اما احتمالا گیمرهایی که اهل مسابقات حرفه‌ای و رقابت‌های آنلاین هستند، از دسته‌ی پلی استیشن 5 راضی‌تر خواهند بود. در رقابت‌ها و رویدادهای شلوغ، افراد زیادی در حال استفاده از بلوتوث هستند و همین موضوع می‌تواند به‌دلیل تداخل امواج، میزان تأخیر دسته‌ها را در حالت بی‌سیم افزایش دهد. به‌همین‌دلیل، بازیکنان ترجیح می‌دهند در مسابقات، از ارتباط باسیم برای وصل‌کردن دسته به کنسول استفاده کنند.

    Dospaquetes برای ثبت این آزمون از روش جالبی بهره کرده است. او با استفاده از قابلیت ضیط ویدئو ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه در گوشی آیفون X، هم‌زمان از دسته و صفحه‌نمایش در هر دو حالت بی‌سیم و باسیم فیلم‌برداری کرده است. سپس، ویدئوهای ضبط‌شده را با کمک نرم‌افزار SMPlayer روی ویندوز فریم‌به‌فریم بررسی کرده تا میزان تأخیر بین فشاردادن دکمه و پاسخ‌گویی روی صفحه‌نمایش را مشخص کند.

    طبق اعلام این کاربر، برای اینکه نتیجه‌ی آزمایش دقیق‌تر باشد، او فقط عملکرد دکمه‌ی R1 را در هر دو حالت و روی بازی‌های مختلف بررسی کرده است. چهار بازی‌ای که او برای آزمون استفاده کرده، عبارت‌اند از: Astro's Playroom ،Spider-Man Remastered ،Call of Duty Black Ops Cold War و Rocket League. نتایج دقیق‌تر این آزمون را از اینجا مشاهده کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات