اپیک گیمز بهدنبال انتشار عناوین انحصاری بیشتر برای کامپیوتر است
تقریبا دو سالی از زمان شروع فعالیت فروشگاه اپیک گیمز میگذرد؛ فروشگاهی که برای رقابت با پلتفرمهایی ازجمله استیم وارد میدان شده و هدف نهایی آن نیز جذب گیمرهای رایانه شخصی است. حال وبسایت خبری GamingBlot گزارشی منتشر کرده که در آن، برنامههای آیندهی فروشگاه اپیک گیمز مشخص میشود.
باتوجهبه اینکه بسیاری از شرکتهای بزرگ بازیسازی این روزها از لانچرها و فروشگاههای اختصاصیاش استفاده میکنند، تأسیس اپیک گیمز استور بهخودیخود اقدام متمایز و برجستهای محسوب نمیشد. بااینحال، مسئلهای که موجب ایجاد حرفوحدیثهای زیادی در میان پی سی گیمرها شد، خرید انحصاری بازیهای ترد پارتی برای عرضه ازطریق لانچر مخصوص این شرکت بود؛ نکتهای که پیشازاین در پلتفرم پیسی سابقه نداشت. حال بهنظر میرسد که این شرکت در برنامههای بلندمدت خود نیز تصمیم گرفته است این روند را ادامه دهد.
سخنگوی شرکت اپیک گیمز در مصاحبه جدیدش با وبسایت PC Gamer درباره استراتژی این شرکت درقبال بازیهای انحصاری صحبت کرده است. برایناساس، تعداد بازیهای انحصاری که برای عرضه در دو سال آینده ازطریق اپیک گیمز استور برنامهریزی شده، بیشتر از تمامی بازیهایی است که تاکنون بدینشکل منتشر شدهاند. بازیهایی که تاکنون ازطریق اپیک گیمز استور در بازههای مختلف زمانی انحصاری منتشر شدند، از بازیهای مستقل و کوچک تا آثار بزرگتر مانند Borderlands 3 را دربر میگیرند.
بازیهای انحصاری ترد پارتی و عرضهی رایگان برخی بازیها در زمانی مشخص، سیاستهای کلی فروشگاه اپیک گیمز را شکل داده است. تیم سویینی، رئیس شرکت اپیک گیمز، نیز اخیرا اعلام کرده که بازیهای انحصاری نقش مهمی در رقابت با استیم در بازار ایفاک رده است. علاوهبراین، این شرکت گفته است که اواخر این هفته رویداد جدید Epic Games Store Showcase ازطریق توییچ برگزار میشود و ممکن است برخی از این بازیهای انحصاری در این برنامه معرفی شوند.
درادامهی این گزارش، به جذب ۱۶۰ میلیون کاربر اپیک گیمز استور در پایان سال ۲۰۲۰ اشاره شده است. برنامهی Epic Games Store Showcase پنجشنبه ۱۱ فوریه ۲۰۲۱ (۲۳ بهمن ۱۳۹۹) برگزار و در آن، گیمپلی بازیهای جدید نمایش داده و صحبتهای توسعهدهندگان پخش و چند آثار هیجان انگیز دیگر معرفی خواهد شد.