اوپرا شرکت سازنده‌ی موتور بازی‌سازی GameMaker را خرید

یک‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپرا اعلام کرد که شرکت YoYo Games، خالق موتور بازی‌سازی GameMaker را خریداری کرده است.
تبلیغات

اینکه شرکتی فعال در حوزه مرورگر اینترنتی یک شرکت بازی‌سازی را بخرد، رایج نیست؛ اما این کاری است که دقیقا اپرا با خرید YoYo Games انجام داد. این شرکت بازی‌سازی را بیشتر به ‌واسطه‌ی ساخت موتور بازی‌سازی GameMaker Studio 2 می‌شناسیم.

Game Maker Studio 2 بیشتر در بین بازی‌سازان تازه‌کار محبوب است که از دانش برنامه‌نویسی کمی برخوردار هستند. این موتور بازی‌سازی به‌خوبی با آیتم‌های دوبعدی کار می‌کند و رابط کاربری آن Drag and Drop است. حتی زبان برنامه‌نویسی خاصی برای Game Maker Studio 2 در نظر گرفته شده که می‌توان با آن بازی‌های کمی پیشرفته تولید کرد.

موتور بازی‌سازی گیم میکر استودیو ۲ از بیشتر پلتفرم‌های رایج مانند کامپیوتر شخصی، گوشی‌ هوشمند و حتی نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند. یک سری از بازی‌های مستقل معروف با این موتور ساخته شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به Spelunky و Hotline Miami اشاره کرد.

به گزارش Engadget، اوپرا این شرکت را به یک دلیل خریده است و آن هم چیزی نیست به جز Opera GX. اوپرا جی‌ایکس یک مرورگر مخصوص بازی است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این مرورگر ابزار ویژه‌ای که دارد که می‌توان به‌واسطه آن مصرف پهنای باند را مشخص کرد و حتی تشخیص داد کدام تب از منابع CPU و RAM بیشتر استفاده می‌کند. اوپرا بخش جدید به نام اوپرا گیمینگ تأسیس کرده است که با اوپرا جی‌ایکس و تیم گیم میگر ترکیب می‌شود.

اوپرا اعلام کرده است که همچنان به توسعه اوپرا جی‌ایکس و گیم‌ میکر ادامه می‌دهد تا بتواند این سرویس‌ها را راحت‌تر در اختیار کاربران تازه‌کار قرار بدهد و همچنین قصد دارد گیم میکر را به یک موتور بازی‌سازی قدرتمند در حوزه ساخت بازی‌ 2D تبدیل کند که بتوان از آن استفاده‌ تجاری بیشتری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات