آمریکایی‌ها در هزینه‌کردن برای بازی‌های ویدئویی رکورد زدند

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی‌های ویدئویی در کشور آمریکا بسیار محبوب هستند و شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث شد آمریکایی‌ها در هزینه‌کردن برای بازی‌های ویدئویی رکورد بزنند.
تبلیغات

به‌گزارش The Verge بر‌اساس اطلاعات سازمان NPD، آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۷ درصد برای بازی‌کردن بیشتر هزینه کردند. در این گزارش، گفته شده است پس از سال ۲۰۱۱ هزینه‌کردن برای تهیه سخت‌افزار مخصوص بازی در آمریکا به اوج خود رسیده و در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۹ هم ۳۵ درصد افزایش یافته است. سازمان NPD هزینه‌کردن برای بازی‌های ویدئویی را در سه دسته‌ی سخت‌افزار مخصوص بازی و محتوا و لوازم جانبی قرار داده است.

درحالی‌که در سال ۲۰۲۰ کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس و پلی‌استیشن ۵ راهی بازار شدند، کنسول نینتندو سوییچ همچنان پرفروش‌ترین پلتفرم بازی در این کشور بوده است. ناگفته نماند کنسول پلی‌استیشن ۵ و کنسول پلی‌استیشن ۴ به‌ترتیب دومین و سومین کنسول پرفروش در آمریکا بوده است.

هزینه آمریکایی ها برای بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۰

نینتندو در حوزه‌ی فروش نرم‌افزار هم خودنمایی و بازار را ازآنِ خود کرده؛ به‌طوری‌که ۱۰ بازی از ۲۰ بازی پرفروش سال ۲۰۲۰ برای نینتندو بوده است. البته عنوان پرفروش‌ترین بازی در سال ۲۰۲۰ به بازی Call of Duty: Black Ops Cold War تعلق گرفت. گفتنی است سال گذشته هم بازی Call of Duty Modern Warfare به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی در کشور آمریکا شناخته شد. به‌گفته‌ی NPD، مجموعه‌بازی‌های Call of Duty در ۱۲ سال گذشته پرفروش‌ترین بازی‌ها در آمریکا شناخته شده‌اند.

پرفروش ترین بازیها در آمریکا در سال ۲۰۲۰
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات