تعداد بازیکنان فعال استیم در سال ۲۰۲۰ از پلی استیشن و ایکس باکس بیشتر بوده است

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش سالیانه‌ی جدید Valve، پلتفرم استیم با داشتن ۱۲۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه در سال ۲۰۲۰، از تعداد کاربران هر دو پلتفرم‌های پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو در این سال پیشی گرفته است.
تبلیغات

به گزارش زومجی، Valve به‌تازگی آمار عملکرد بازیکنان Steam در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است که در آن اطلاعات جالبی از مقایسه‌ی تعداد بازیکنان این سرویس با پلتفرم‌های ایکس باکس و پلی استیشن وجود دارد. در گزارش اخیر استیم آمده است که این پلتفرم اختصاصی پی‌سی گیمینگ در سال ۲۰۲۰ توانسته از هر دو پلتفرم‌ پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو از نظر تعداد کاربران فعال ماهیانه پیش بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

    براساس داده‌های استیم، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این پلتفرم از ۱۲۰ میلیون نفر عبور کرده است؛ درحالی‌که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی پلی استیشن در مدت‌زمان مشابه ۱۰۲ میلیون و ایکس باکس لایو ۹۰ میلیون بوده است. اخیرا خبر آمد که استیم رکورد خود را در آمار کاربران آنلاین هم‌زمان شکسته است. در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۳ دی) بیش از ۲۵ میلیون کاربر به‌صورت هم‌زمان در این پلتفرم آنلاین بودند.

    استیم قسمتی از افزایش فعالیت کاربران خود در سال ۲۰۲۰ را به همه‌گیری کرونا نسبت می‌دهد. در دوران قرنطینه‌ی سراسری مردم مجبور هستند در خانه بمانند و به نظر می‌رسد همین موضوع باعث افزایش آمار کاربران استیم شده است.

    در این گزارش نوشته شده است: «آمار بازیکنان استیم در سال ۲۰۲۰ حتی قبل از شروع قرنطینه‌های مربوط ‌به کرونا به طرز قابل‌ توجهی رشد کرده بود؛ ولی پس از اینکه مردم مجبور به نشستن در خانه شدند، ساعات بازی کردن آن‌ها ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کرد. همچنین در تعداد مشتری‌هایی که دست به خرید بازی‌ها و تجربه‌ی آن‌ها می‌زنناد رشد قابل ‌توجهی اتفاق افتاد. امیدواریم در سال دیوانه‌واری مانند ۲۰۲۰، این بازی‌ها توانسته باشند کمی حس لذت و خوشی را به زندگی مردم آورده باشند.»

    در این سال آمار بازیکنان فعال استیم به رکورد جدیدی دست پیدا کرد. برخی از این آمار‌ها به شرح زیر است:

    • بازیکنان فعال ماهیانه: ۱۲۰٫۴ میلیون
    • بازیکنان فعال روزانه: ۶۲٫۶ میلیون
    • بیشترین تعداد بازیکنان آنلاین هم‌زمان: ۲۴٫۸ میلیون
    •  اولین خرید از استیم: ۲٫۶ میلیون در ماه
    • کل زمان صرف‌‌شده در بازی‌ها: ۳۱٫۳ میلیارد ساعت

    تعداد بازی‌های خریداری‌شده نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲۱٫۴ درصد رشد داشته است.

    به نظر می‌رسد استیم در آینده می‌تواند بازیکنان بیشتری را به سمت پلتفرم بازی خود جذب کند؛ چراکه ولو قصد دارد آمار فروش خود و برخی موارد دیگر مانند سیستم معرفی و نمایش بازی‌ها در فروشگاه استیم و نحوه‌ی اعطای جوایز مختلف به بازیکنان را در این سرویس بهبود بدهد. همچنین ظاهرا قرار است در ماه‌های آینده تجربه‌ی کاربری آن دست‌خوش تغییراتی شود؛ به نحوی که «تمام موارد آزاردهنده‌ای که کاربران در این پلتفرم تجربه می‌کنند، از بین خواهند رفت.»

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات