اپیک گیمز شرکت Rad Game Tools را تصاحب کرد

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپیک گیمز، غول صنعت بازی ویدئویی، در اطلاعیه‌ای از تصاحب یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی ابزار رایانه‌ای با نام RAD Game Tools خبر داد.
تبلیغات

فرایند ادغام شرکت‌های مختلف، چند وقتی است که در صنعت بازی سرعت بیشتری گرفته است. طی چند وقت اخیر شماری از شرکت‌های بزرگ سعی کرده‌اند شرکت‌های کوچک‌تر را خریداری و به زیر‌مجموعه‌ی خود اضافه کنند. حتی در یک مورد، مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین معاملات تاریخ صنعت ویدئو گیم را رقم زد و موفق به کسب مالکیت شرکت بزرگ بتسدا شد.

بر اساس گزارش زومجی، به‌ نظر می‌رسد روند خرید شرکت‌ها در حوزه‌ی بازی‌ ویدیویی همچنان ادامه دارد؛ با این تفاوت که جدیدترین مورد آن در سکوت خبری انجام شده است.

اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) و موتور بازی‌سازی Unreal Engine، به‌تازگی RAD Game Tools را خریداری کرده است. افرادی که در حوزه‌ی توسعه‌ی بازی فعال نیستند، بعید است نام این شرکت را شنیده باشند؛ اما احتمالا لوگوهای مختلف RAD Game Tools را قبل از ورود به منوی آغازین بازی‌ها دیده‌اید؛ لوگوهایی مانند Bink Video،اOodle،اTelemetry،اGranny 3D و Miles Sound System.

RAD یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهندگان ابزار رایانه‌ای و حوزه‌ی کاری این شرکت شامل هر چیزی است که به صدا، تصویر و فشرده‌سازی فایل‌ها مربوط می‌شود. ابزار‌های RAD محدود به استفاده در صنعت بازی نمی‌شود و در حوزه‌ی ساخت فیلم و سریال نیز کاربرد دارد.

مقاله‌های مرتبط:

    به گفته‌ی اپیک گیمز، با وجود تصاحب RAD Game Tools، ابزارهای این شرکت همچنان برای استفاده‌ی سایر شرکت‌های خارج از اکوسیستم آنریل انجین در دسترس خواهند بود. همچنین RAD به فروش مجوز محصولاتش به شرکت‌های متفرقه و پشتیبانی از شرکای خود در حوزه‌های ساخت بازی، فیلم و سریال ادامه خواهد داد.

    نظر شما کاربران زومیت در این‌باره چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات