سرویس آمازون لونا برای اندروید فعال شد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لونا سرویسی مبتنی بر پردازش ابری آمازون برای استریم بازی‌ است که علاوه بر کامپیوتر شخصی و iOS، ‌اکنون در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته.
تبلیغات

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها مانند سونی، مایکروسافت و گوگل به سمت ارائه خدمات استریم بازی روی آورده‌اند و البته آمازون نیز گام‌های نخست ارائه چنین خدماتی را برداشته است. تقریبا سه ماه پیش بود که در خبری غافلگیرکننده، شاهد معرفی سرویس آمازون لونا (Amazon Luna) بودیم؛ سرویسی مبتنی بر پردازش ابری که پای این شرکت را به رقابت داغ سرویس‌های استریم بازی‌ ویدیویی باز کرده است. در آن زمان پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های محدودی از لونا پشتیبانی می‌کردند؛ ولی آمازون به‌تازگی سیستم‌عامل اندروید را به جمع استفاده‌کنندگان از لونا اضافه کرده است.

لونا روی اندروید هم مانند iOS برنامه‌ی مخصوصی برای اجرای اولیه ندارد و کاربران برای دستیابی به آن باید از طریق مرورگر کروم اقدام کنند و دسترسی به آن کم‌وبیش مشابه نسخه‌های کامپیوتر شخصی، مک، فایر تی‌وی، آیفون و آیپد است؛ البته هنوز سرویس آمازون لونا به‌طور کامل در اختیار همه قرار نگرفته و در مرحله‌ی آزمایشی به ‌سر می‌برد و تنها ساکنان آمریکا می‌توانند از آن بهره ببرند.

مقاله‌های مرتبط:

    سرویس استریم بازی لونا به ‌جای پرداخت ماهانه برای تجربه‌ی تمام بازی‌ها، از حالت متفاوتی استفاده می‌کند و آثار متنوع خود را از طریق کانال‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که هر کانال هزینه‌ی خاص خود دارد. تا امروز دو کانال برای لونا تدارک دیده شده که یکی کانال «لونا پلاس» با هزینه‌ی ماهانه‌ی ۵٫۹۹ دلار است و شامل بازی‌های متنوعی از ناشران مختلف می‌شود و دیگری کانال «یوبیسافت پلاس» نام دارد که با پرداخت ۱۴٫۹۹ دلار در ماه، آثار مختلف این ناشر بزرگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    در حال حاضر محدودیت‌هایی برای نسخه‌ی اندروید لونا در نظر گرفته شده است و این سرویس تنها روی مدل‌های خاصی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ، پیکسل و وان پلاس کار می‌کند؛ البته به‌ گفته‌ی مسئولان آمازون، به‌زودی مدل‌های بیشتری قابل انتخاب خواهند بود. مدل‌های فعلی عبارت‌اند از:

    گوشی‌های هوشمند گوگل

    گوشی‌های هوشمند سامسونگ

    گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس

    برای تجربه‌ی آمازون لونا روی اندروید، سیستم‌عامل گوشی هوشمند باید اندروید ۹ به بالا باشد و از کروم ۸۶ یا نسخه‌ی جدیدتر استفاده کند. همچنین می‌توانید علاوه‌ بر بازی کردن با کنترلر لونا که خود آمازون آن‌ را تدارک دیده است، از کار با کنترلرهای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان لذت ببرید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات