الکترونیک آرتز شرکت بازی‌سازی کدمسترز را ۱/۲ میلیارد دلار می‌خرد

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
با خرید کدمسترز، شرکت الکترونیک آرتز به عناوینی مانند Grid و فرمول 1 دست خواهد یافت که از بازی‌های برتر سبک مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شوند.
تبلیغات

الکترونیک آرتز در حالی استودیو کدمسترز را خرید است که تا چندی پیش، اخباری درباره‌ی مذاکره‌ی آن با شرکت تیک‌تو به‌گوش می‌رسید. بااین‌حال، دستیابی الکترونیک آرتز به عناوین انحصاری کدمسترز سبب خواهد شد EA به بزرگ‌ترین شرکت در زمینه‌ی ساخت بازی‌هایی در سبک مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل شود. در گزارش‌ها آمده است که سران EA برای خرید کدمسترز حاضر شده‌اند رقمی افزون‌بر ۱/۲ میلیارد دلار پرداخت کنند که تمامی حقوق و امتیازات کدمسترز، ازجمله عناوین منتشرشده و در‌حال‌ساخت را شامل می‌شود.

چندی پیش، مشخص شد سران کدمسترز با مقام‌های راک‌استار و 2K Sports به‌توافق رسیده‌اند تا شرکت تیک‌تو با پرداخت ۹۷۰ میلیون دلار صاحب تمام حقوق و امتیازهای کدمسترز شود. بااین‌حال، سران الکترونیک آرتز توانسته‌اند کدمسترز را با رقمی بیشتر متقاعد کنند که از پیوستن به تیک‌تو منصرف و به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت EA تبدیل شود.

کدمسترز یکی از شرکت‌های بازی‌سازی قدیمی است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ کارش را آغاز کرد و در سال‌های اخیر با انتشار عناوین موفقی ازجمله Grid و Dirt و سری فرمول 1 توانسته به یکی از مهم‌ترین سازندگان بازی‌ها در سبک مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل شود.

خرید کدمسترز به شرکت الکترونیک آرتز اجازه خواهد داد سهم چشمگیری از بازار بازی‌ها در سبک مسابقات اتومبیل‌رانی را به‌دست آورد. چنین موضوعی در حالی رقم می‌خورد که EA هم‌اکنون سری بازی Need For Speed را در‌اختیار دارد و با بازه‌ی زمانی کوتاه، نسخه‌های جدیدی از این سری محبوب را منتشر می‌کند.

با پیوستن کدمسترز به الکترونیک آرتز، تنها رقبای مهم شرکت آمریکایی سری بازی‌های Forza و Gran Turismo خواهند بود که به‌ترتیب به مایکروسافت و سونی تعلق دارند و به‌صورت انحصاری برای پلتفرم‌های ایکس باکس و پلی استیشن منتشر می‌شوند. اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، درباره‌ی خرید کدمسترز گفت:

معتقدیم با پیوستن دو شرکت کدمسترز و الکترونیک آرتز، فرصت‌های ویژه‌ای برای خلق بازی‌های جدید و نوآورانه در سبک مسابقات اتومبیل‌رانی پدید خواهد آمد. صنعت بازی‌سازی در حال گسترش است و سبک مسابقات اتومبیل‌رانی نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. با خرید کدمسترز می‌توانیم در جایگاه نخست عصر جدید سبک مسابقات اتومبیل‌رانی قرار گیریم.
مقاله‌های مرتبط:

    گرهارد فلورین، مدیرعامل کدمسترز نیز گفته است:

    الکترونیک آرتز و کدمسترز اهداف مشترکی برای هدایت سبک مسابقات اتومبیل‌رانی دارند. اعضای هیئت‌مدیره‌ی کدمسترز معتقد هستند الکترونیک آرتز با ارائه‌ی دانش و منابع و فعالیت خود در مقیاس جهانی می‌تواند کمک فراوانی به پیشرفت کدمسترز کند. اعتقاد داریم با پیوستن به الکترونیک آرتز، می‌توانیم آینده‌ای درخشان برای خود رقم بزنیم و فرصت ساخت پروژه‌های بزرگ‌تر و ارائه‌ی آن به گیمرهای مشتاق را دراختیار طراحان خلاقمان قرار دهیم.

    دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟ آیا خرید کدمسترز می‌تواند به الکترونیک آرتز کمک کند؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات