ایکس باکس سری ایکس و سری اس و Call of Duty جدید در مصرف پهنای باند بریتانیا رکورد زدند

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و دانلود بازی‌های حجیمی مانند Call of Duty: Black Ops Cold War زیرساخت اینترنت بریتانیا با ثبت رکوردی جدید مصرف، تحت فشار قرار گرفته است.
تبلیغات

طبق تازه‌ترین اخبار، به ‌نظر می‌رسد عرضه‌ی تقریبا همزمان کنسول‌های جدید مایکروسافت و چند بازی و محتوای ویدیوگیم، پهنای باند اینترنت کشور انگلستان را تحت فشار زیادی قرار داده‌ است. شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی اینترنت در این کشور در تلاش هستندخود را با تقاضای روزافزون برای استفاده از پهنای باند در کنسول‌های جدید همزمان با انتشار بازی‌های بزرگ و بلاک‌باستر وفق دهند. از دلایل اصلی افزایش مصرف اینترنت در روزهای اخیر در انگلستان می‌توان به عرضه‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، محتوای جدید برای بازی Destiny 2 و انتشار قریب‌الوقوع جدیدترین بازی مجموعه‌ی کال آو دیوتی، یعنی Call of Duty: Black Ops Cold War اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، تمام شرکت‌های ارائه‌ی خدمات اینترنت در انگلیس در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) با مسئله‌ی صعود ناگهانی در مصرف اینترنت دست‌و‌پنجه نرم کردند. در این روز کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس زودتر از پلی استیشن 5 در آن کشور عرضه شدند و کنسول نسل نهمی سونی نیز قرار است در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) راهی فروشگاه‌های بریتانیا شود. در این بین، سهم کال آو دیوتی بلک آپس کلد وار نباید فراموش شود؛ چراکه طرفداران بسیار این بازی از چند روز پیش مشغول دانلود حجم ۱۳۰ گیگابایتی آن هستند تا بتوانند به‎محض انتشار بازی، آن را تجربه کنند. همچنین باید به این اشاره کرد که سه‌شنبه‌ی این هفته یک آپدیت حجیم ۶۵ گیگابایتی برای بازی بتل رویال Call of Duty Warzone منتشر شد و همچنین استودیوی بانجی یک بسته‌ی الحاقی سنگین ۶۵ گیگابایتی برای بازی دستنی 2 تدارک دیده و عرضه کرده است. علاوه‌ بر این‌ها، بازی Assassin’s Creed Valhalla در همان روز عرضه شد و بازیکنان برای دانلود نسخه‌ی دیجیتال بازی باید ۶۰ گیگابایت و اگر نسخه‌ی فیزیکی بازی را خریداری کرده بودند، ۸ گیگابایت حجم اینترنت را برای آپدیت روز عرضه‌ی بازی مصرف می‌کردند.

مقاله‌های مرتبط:

    یکی از سرویس‌دهندگان اینترنت در بریتانیا به ‌نام BT می‌گوید میزان ترافیک اینترنت در بالاترین حد خود به ۱۸ ترابیت بر ثانیه رسید که رکورد قبلی (۱۷٫۵ ترابایت) را شکست؛ گرچه یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید میزان تقاضا برای مصرف حجم «در محدوده‌‎ی ظرفیت شبکه باقی ماند.» از طرفی شرکت ویرجین مدیا، یکی دیگر از سرویس‌دهندگان اینترنت در این کشور، می‌گوید نسبت به متوسط مصرف ماه گذشته، میزان مصرف ۳۰ درصد افزایش داشته است. همچنین گفته می‌شود کند شدن سرعت اینترنت در سراسر بریتانیا به‌ خاطر همین مصرف افسارگسیخته‌ی چند روز اخیر بوده است.

    می‌دانیم که حجم فایل‌های نصب بازی‌های ویدیویی هر روز بزرگ‌تر می‌شوند و این موضوع قرار است از این بعد فشار حتی بیشتری بر زیرساخت‌های اینترنت کشورها بگذارد. به ‌همین‌ خاطر، انتظار می‌رود از این به بعد با عرضه‌ی بازی‌های بزرگ در ماه‌های اکتبر و نوامبر هرسال، این معضل برای شرکت‌های ارائه‌دهنده‌‎ی اینترنت دوباره تکرار شود. درنهایت، به ‌نظر می‌رسد افزایش اندازه‌ی فایل بازی‌ها نه فقط برای فضای کنسول‌ها، بلکه برای کل اینترنت جهان می‌تواند دردسر ایجاد کند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات