ویدیوی رسمی کالبدشکافی پلی استیشن 5 سونی منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در ویدیوی قطعه‌گشایی پلی استیشن 5 سونی فرصتی دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که اطلاعت بیشتری با قطعات داخلی کنسول نسل نهمی شرکت ژاپنی به دست آورند.
تبلیغات

پلی استیشن 5 تاکنون برای علاقه‌مندان و حتی رسانه‌های مطرح دنیا، کنسول خانگی مرموز بود که حتی افشاگران سرشناس نیز اطلاع دقیقی از شکل معماری داخلی آن نداشتند. بااین‌حال، سونی با پخش ویدیویی ۷ دقیقه‌ای به قطعه‌گشایی و توضیح قطعات داخلی کنسول بازی نسل نهمی خود و درواقع پنجمین نسل کنسول‌های خانگی سری پلی استیشن پرداخت.

در ویدئو می‌توان مشاهده کرد که چه سیستمی برای خنک‌سازی قطعات داخلی دستگاه به کار گرفته شده است یا پردازنده‌ها در کدام قسمت از بدنه قرار دارند. شخصی که در ویدئو مشغول به قطعه‌گشایی دستگاه است به نوع و دلیل طراحی پلی استیشن ۵ می‌پردازد. گویا دلیل استفاده از چنین طراحی، هدایت هرچه بهتر گرمای تولید‌شده در داخل بدنه به بیرون، بدون تولید هیچگونه صدایی بوده است.

دانلود ویدئو از آپارات / تماشا در یوتیوب

تمامی افرادی که پلی استیشن ۵ سونی را خریداری کنند در داخل جعبه‌ی کنسول نسل نهمی سونی با پایه‌ی آن مواجه می‌شوند که در این ویدئو می‌فهمید چگونه کنسول را به حالت ایستاده و چگونه آن را به حالت خوابیده روی میز قرار می‌دهد. در ادامه ویدئو مشخص می‌شود که دو سطح سفید قرارگرفته در دو طرف کنسول هم به‌سادگی می‌توانند توسط مخاطب از بدنه دستگاه جدا شوند؛ موردی که ممکن است در آینده شخصی‌سازی ظاهری PS5 را تبدیل به کار هیجان‌انگیز و آسانی کند.

در بالای کنسول، فن اصلی آن قرار گرفته است که هوای گرم را از همه‌ی نقاط دستگاه به بیرون می‌کشد. همچنین سونی دو گردگیر را در پلی استیشن ۵ قرار داده است که عملا با بیرون دادن غبار، از پر شدن دستگاه با خاک جلوگیری می‌کنند. از همه‌ی این‌ها مهم‌تر نیز شاید دیدن درگاه M.2 پلی استیشن 5 در این ویدئو باشد که حافظه‌ SSD خریداری‌شده توسط مخاطب، در آن قرار می‌گیرد. خوش‌بختانه برای دسترسی به این درگاه نیاز به بازکردن دستگاه نیست و فقط با برداشتن پنل‌های سفید، می‌توانیم SSD خریداری‌شده توسط خود با استاندارد PCIe 4.0 را در کنسول قرار بدهیم تا حافظه‌ی بیشتری برای نصب و اجرای بازی‌های ویدیویی داشته باشیم؛ البته همان‌گونه که مارک سرنی اعلام کرد، قبل از خریداری هر SSD برای PS5 باید به تأیید شدن آن از همه نظر توسط سونی دقت داشته باشید.

مقاله‌های مرتبط:

    رسانه‌ی ورج گزارش می‌دهد که باتوجه‌به این معماری داخلی، سونی کنسولی را ساخته است که به‌سادگی قابلیت باز و بسته شدن و تعمیر انواع‌واقسام قطعات را دراختیار مخاطب قرار می‌دهد؛ موردی که قطعا نقطه قوتی برای هر سخت‌افزار جدید است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات