سیگیت درباره کارت‌های حافظه جانبی ایکس باکس سری ایکس توضیح داد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مقام‌های سیگیت علاوه‌بر تأیید برخورداری کارت‌های حافظه‌ی جانبی ایکس باکس سری ایکس از قابلیت Hot Swap، امکانات آن‌ها را توضیح دادند.
تبلیغات

پس از انتظارهای فراوان، درنهایت دو شرکت سونی و مایکروسافت قیمت کنسول‌های نسل‌نهمی خود را مشخص کردند. بااین‌حال، تنها قیمت دو مدل پلی استیشن ۵ و کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس نبود که اعلام شد و توضیحاتی درباره‌ی برخی از لوازم جانبی مانند کارت‌های حافظه برای کنسول‌های نسل بعدی ردموند‌ی‌ها ارائه شد. انتظار می‌رود حافظه‌ی جانبی ایکس باکس نسل بعد در قالب کارتی کوچک عرضه شود و قیمتش ۲۱۹.۹۹ دلار باشد. شرکت سیگیت که وظیفه‌ی طراحی و عرضه حافظه SSD را به‌عهده دارد، به‌تازگی توضیحاتی درباره‌ی ویژگی‌های آن ارائه داده است.

در درجه‌ی اول همان‌طورکه از قبل هم مشخص بود، مقام‌های سیگیت توضیح دادند که معماری و ویژگی‌های این حافظه‌ی جانبی کاملا با SSD داخل کنسول‌های مایکروسافت یکسان است و تفاوتی بین این دو وجود ندارد. همین قضیه هم باعث می‌شود با نصب بازی‌ها روی کارت‌های حافظه بتوانید درکنار لذت‌بردن از بارگذاری (لودینگ) بسیار سریع، از ویژگی‌هایی مثل Quick Resume برای ورود آنی به بازی‌ها نیز استفاده کنید.

مقام‌های سیگیت ادامه می‌دهند که استفاده از کارت‌های حافظه بسیار ساده است و استفاده از اطلاعات موجود در حافظه نیز، تنها پس از چند ثانیه برای کاربر فراهم می‌شود. در توضیح ویژه‌ی Hot Swap نیز گفته شده است که کاربر برای واردکردن و بیرون‌آوردن کارت‌ها، به‌هیچ‌وجه به خاموش‌کردن کنسول نیازی ندارد و می‌تواند در زمان فعالیت کنسول هم این کار را انجام دهد.

درعین‌حال، کارت‌های حافظه به‌‌گونه‌ای با سخت‌افزار کنسول ارتباط برقرار نمی‌کنند که به کاربر اجازه دهند تنها روی یک ایکس باکس از آن استفاده کند؛ بلکه کاربر می‌تواند آزادانه از آن‌ها روی هر کنسولی استفاده کند. این ویژگی آزادی‌عمل بیشتری به کاربران ایکس باکس می‌دهد و آن‌ها می‌توانند تمام بازی‌های خود را روی کارت‌‌ حافظه‌های یک‌ترابایتی نصب کنند و تنها با اتصال کارت حافظه به کنسول‌های دیگر و ورود به اکانت ایکس باکس لایو (Xbox Live) بازی‌های خود را ادامه دهند.

مقاله‌های مرتبط:

    همان‌طورکه پیش‌از‌این هم اعلام شده بود، ایکس باکس سری ایکس اجازه‌ی استفاده از حافظه‌های اکسترنال دیگر را هم می‌دهد؛ ولی برای نصب و تجربه‌ی بازی‌های نسل بعد، تنها باید از همین حافظه‌های مخصوص سیگیت استفاده کرد. بنابراین، اگر HDD یا SSD دیگری را به کنسول بازی وصل کنید، می‌توانید از آن فقط برای بازی‌کردن آثار سه نسل قبلی (ایکس باکس اوریجینال و ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان) استفاده کنید یا آثار نسل بعد را بدون قابلیت بازی‌کردن روی آن ذخیره کنید. باوجوداین برای استفاده از بازی‌های نسل بعد، باید آن‌ها را به SSD داخل کنسول یا حافظه‌ی جانبی سیگیت منتقل کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات