تحلیلگران: فروش پلی استیشن 5 سونی از مرز ۲۰۰ میلیون خواهد گذشت

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگران معتقدند که کنسول نسل بعدی سونی، پلی استیشن 5، می‌تواند به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ بازی‌های ویدئویی تبدیل شود.
تبلیغات

سونی در رویدادی که آنلاین برگزار شد و در آن، انتشار تریلر برخی از بازی‌های پلی استیشن ۵ را شاهد بودیم، قیمت درنظرگرفته‌شده برای نسخه‌های مختلف کنسول بازی نسل‌نهمی خود را مشخص کرد. قیمت نسخه‌ی دیجیتال و دیسک‌خور پلی استیشن ۵ به‌ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار روانه بازار می‌شوند. دو نسخه از پلی استیشن ۵ برخلاف ایکس باکس سری اس و سری ایکس تفاوتی از‌نظر سخت‌افزاری ندارند و تفاوت آن‌ها تنها برخوردارنبودن نسخه‌ی ‌دیجیتال از امکان اجرای بازی‌ها با دیسک خلاصه می‌شود. پس از اعلام قیمت نسخه‌های مختلف پلی استیشن ۵، تحلیلگران با بررسی وضعیت کنسول‌های نسل‌نهمی از امکان موفقیت آن در‌مقایسه‌با کنسول‌های دیگر خبر دادند. درواقع، تحلیلگران از امکان تبدیل پلی‌استیشن 5 به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ می‌گویند.

مؤسسه‌ی ژاپنی Rakuten Securities به‌تازگی در گزارش خود درباره‌ی نسل آینده‌ی کنسول‌ها، پلی‌ استیشن ۵ را کنسولی دانست که قابلیت زیادی برای موفقیت دارد و احتمالا می‌تواند فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون واحد را تجربه کند؛ عددی که البته برای سونی خیلی هم عجیب نیست و تمام کنسول‌های خانگی این شرکت به‌جز پلی استیشن 3 که حدود ۸۷ میلیون فروخته بود، از این محدوده فراتر رفته‌اند. بااین‌حال، جالب‌ترین بخش این تحلیل به جایی مربوط می‌شود که آن‌ها حتی احتمال فروش بیشتر از ۲۰۰ میلیون پلی ‌استیشن ۵ را نیز در نظر گرفته‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

    طبق تحلیل‌های کارشناسان مؤسسه‌ی Rakuten Securities، پلی‌ استیشن ۵ در سال مالی فعلی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون واحد خواهد فروخت که این میزان نیز از پیش‌بینی‌های قبلی که ۱۰ میلیون واحد بود، بیشتر شده است. البته اگر سونی بتواند کنسول‌های بیشتری تولید کند، حتی احتمال افزایش این آمار هم وجود دارد.

    این اولین‌بار نیست که تحلیلگران فروش پلی استیشن 5 را مطلوب پیش‌بینی‌ کرده‌اند. برای مثال، DFC Intelligence ماه گذشته از پیش‌بینی خود مبنی‌بر فروش ۱۲۰ میلیون واحدی پلی‌استیشن 5 در طول پنج سال خبر داد و فروش این کنسول را حدود دوبرابر ایکس باکس سری ایکس ارزیابی کرد. این شرکت حتی از احتمال فروشی معادل ۱۷۰ میلیون واحد تا پایان کار کنسول نسل‌نهمی سونی خبر داده بود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات