رویایی که دست‌نیافتنی شد؛ پلی استیشن 5 قادر به اجرای بازی‌های PS2 ،PS1 و PS3 نیست

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مقام‌های بلندپایه سونی تأیید کرد که قابلیت Backward Compatibility پلی استیشن ۵ شامل بازی‌های PS2 ،PS1 و PS3 نمی‌شود.
تبلیغات

چندی پیش شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد که پلی استیشن ۵ قادر به اجرای بازی‌های نسل‌های گذشته نیست و فقط می‌تواند بازی‌‌های پلی ‌استیشن ۴ را اجرا کند. بااین‌حال، سونی اخبار رسمی حول این موضوع را تأیید نکرده بود. چنین اقدامی نیز باعث شد تا طرفداران شرکت ژاپنی گفته‌ها را در حد شایعه بدانند.

حال، به‌نظر می‌رسد که گفته‌ها فراتر از شایعه است. اخیرا جیم رایان، مدیر بخش پلی استیشن، مصاحبه‌ای را با مجله فامیتسو انجام داد و در جریان آن در مورد ویژگی Backward Compatibility پلی استیشن 5 صحبت کرد. در ابتدا باید گفت که قابلیت Backward Compatibility به پشتیبانی و اجرای بازی‌های نسل قبلی در کنسول‌های خانگی گفته می‌شود؛ البته چنین مفهومی در حوزه‌های دیگر نیز کاربرد دارد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جیم رایان در مصاحبه خود اعلام کرده که به‌خاطر ویژگی‌های دوال سنس، استفاده از SSD و همچنین تکنولوژی‌های استفاده شده در PS5، این کنسول قادر به پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های قدیمی سونی نیست. به‌عبارتی، پلی استیشن ۵ از همان ابتدا با هدف ارائه Backward Compatibility برای پلی استیشن ۴ ساخته شده است و شرکت سونی، نتوانسته بازی‌های پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۱ را روی پلی استیشن ۵ دردسترس قرار دهد.

مقاله‌های مرتبط:

    این در حالی است که مایکروسافت، رقیب سونی، از اواسط نسل هشتم ویژگی Backward Compatibility را روی کنسول بازی خود اجرا کرد و همچنین ایکس ‌باکس سری ایکس هم قادر به اجرای تمامی بازی‌های نسل‌های گذشته کنسول‌های مایکروسافت است. نظر شما کاربران زومیت دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما در میان قرار دهید. همچنین برای مطالعه جدیدترین اخبار بازی و سینما می‌توانید به سایت زومجی سر بزنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات