خرید آرشیو کامل محتوای استیم چقدر هزینه دارد؟

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبیعتا خرید تمامی بازی‌های استیم هزینه‌ی بسیاری به‌همراه خواهد داشت؛ اما به مرز یک میلیون دلار نمی‌رسد.
تبلیغات

استیم یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها برای رایانه شخصی است که گیمرها با سلایق مختلف برای خرید بازی‌های ویدیویی از آن استفاده می‌کنند. طی سال‌های گذشته، استیم به‌قدری محبوب شده است که حتی نظرسنجی‌های آن و آمارهایی که ارائه می‌دهد به‌عنوان منبعی قابل اطمینان از سخت‌افزارها و سیستم‌عامل‌های مورد استفاده توسط گیمرها استفاده می‌شود.

روش کار استیم به این صورت است که آرشیوی بزرگ از بازی‌های ویدیویی دراختیار کاربران قرار داده و درواقع ویترینی از عناوین مختلف در سبک‌های متفاوت محسوب می‌شود. بااین‌حال، اگر از کاربران استیم هستید آیا این سؤال برایتان پیش آمده که خرید تمامی عناوین موجود در آرشیو استیم چقدر هزینه دارد؟

شخصی به‌نام چنگنگ وانگ، وب‌سایتی طراحی کرده است که آمار روزانه در مورد ارزش کل محتوای موجود در استیم را به ما نشان می‌دهد؛ البته منظور از محتوا تنها بازی‌های ویدیویی است و بسته‌های الحاقی شامل آن نمی‌شود. آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد ارزش کل آرشیو استیم در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برابر ۵۳۷،۱۹۲ دلار بوده است که البته با درنظرگرفتن تخفیفات ارائه شده می‌توان تمامی بازی‌های استیم را به قیمت ۵۲۱،۹۰۹ دلار خریداری کرد. برای مشاهده آمار روزانه می‌توانید ازطریق این لینک به سایت مراجعه کنید.

ارزش کل محتوای موجود در استیم به‌صورت روزانه

باید گفت دو علت برای کاهش ارزش آرشیو استیم طی بازه‌زمانی ارائه‌شده در آمار وجود دارد. دلیل اول، حذف برخی بازی‌ها از آرشیو است؛ اما دلیل مهم‌تر را می‌توان رویدادهای بزرگ برای فروش عناوین موجود در استیم با تخفیف‌های شگفت‌انگیز اعلام کرد. جالب است بدانید در چنین رویدادهایی قیمت بازی‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.

در رویداد تابستانی اخیر استیم، ارزش کل بازی‌های موجود در این پلتفرم ۵۱۸ هزار دلار اعلام شد؛ اما با درنظرگرفتن تخفیف‌های اعمال شده می‌توانستید تمامی بازی‌های استیم را به قیمت ۳۳۰ هزار دلار خریداری کنید.

نظرتان در مورد آمار ارائه شده چیست؟ آیا شما نیز به رقمی به مراتب بالاتر فکر می‌کردید؟ درصورتی‌که از کاربران استیم هستید تعداد عناوین موجود در آرشیوتان را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات