ایکس کلاد با بیش از ۱۵۰ بازی در اختیار گیمرها قرار گرفت

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایکس کلاد مایکروسافت، سرویسی ابری برای تجربه بازی‌ها روی تبلت و گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که البته نیاز به حق اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دارد.
تبلیغات

با وجود اینکه سرویس ایکس کلاد مراحل آزمایشی یا بتا را پشت سر می‌گذارد؛ ردموندی‌ها تصمیم گرفتند که سرویس ابری استریم بازی را دراختیار دارندگان گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی قرار دهند. طی ساعات گذشته، ایکس کلاد دراختیار کاربران ۲۲ کشور از سراسر دنیا قرار گرفته است و افرادی که دارای اینترنتی با سرعت و کیفیت مناسب باشند، امکان تجربه ۱۵۰ عنوان را خواهند داشت.

همان‌طور که گفته شد برای تجربه‌ی سرویس ایکس کلاد نیاز به خرید اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت وجود دارد. ایکس باکس کلاد گیمینگ در هفته‌های جاری به تعداد بازی‌های خود می‌افزاید؛ اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی تعداد کشورهایی که مردم آن توانایی استفاده از این سرویس آنلاین/استریم‌محور ایکس‌باکس را دارند، افزایش می‌یابد. همچنین باتوجه‌به بحث‌های پایان‌ناپذیر اپل و مایکروسافت درباره‌ی نحوه‌ی عرضه‌ی این سرویس روی iOS، هنوز ایکس‌باکس کلاد گیمینگ قدم به آیفون و آیپد نگذاشته است.

دانلود ویدئو

در ایکس باکس کلاد گیمینگ شما می‌توانید به تجربه‌ی بازی‌های چندنفره، چت صوتی با دوستان خود هنگام بازی و دریافت اچیومنت‌ها بپردازید. مایکروسافت واقعا می‌خواهد Xbox Cloud Gaming را به اندازه‌ی کنسول‌های خود جدی بگیرد و این‌گونه اکوسیستم ایکس‌باکس را به مراتب گسترده‌تر از قبل کند. از میان بیش از ۱۵۰ بازی ویدیویی که فعلا در ایکس باکس کلاد گیمینگ قابل اجرا هستند، می‌توان آثار زیرا را مهم‌ترین بازی‌ها به حساب آورد.

جدیدترین اخبار بازی‌های ویدیویی را از زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات