برنامه‌نویسی کالیفرنیایی بازی Doom را روی دستگاه آزمایش بارداری اجرا کرد

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برنامه‌نویسی کالیفرنیایی با انتشار ویدئویی در توییتر نشان داد که توانسته بازی Doom 1993 را روی دستگاه آزمایش بارداری اجرا کند.
تبلیغات

فون‌ترنینگ که خود را برنامه‌نویس ساکن کالیفرنیا معرفی می‌کند، توانسته بازی دووم (Doom) محصول ۱۹۹۳ را روی دستگاه آزمایش بارداری اجرا کند. در ماه‌های اخیر، برنامه‌نویسان در چالشی با عنوان «آن محصول دووم را اجرا خواهد کرد؟» شرکت کرده‌اند تا بتوانند بازی محبوب دووم را روی دستگاه‌های مختلف اجرا کنند که ویدئو فون‌ترنینگ جدیدترین تلاش در همین زمینه به‌حساب می‌آید.

فون‌ترنینگ در صفحه‌ی خود در توییتر ویدئویی جدید منتشر کرد که به‌یک‌باره به‌دفعات زیاد دیده شد. او در پست جدید توییتر خود نشان داد که توانسته یک ویدئو را روی آزمایش بارداری اجرا کند. این ویدئو موزیک‌ویدئو Never Gonna Give You Up ریک استلی بود. بااین‌حال، هنگامی‌که ترنینگ توانست ویدئو بازی دووم و The Elder Scrolls V: Skyrim را روی آزمایش بارداری اجرا کند، توجه گیمرها به آن جلب شد و همین موضوع به‌ بیشتر دیده‌شدن کل پروژه‌ی او کمک شایانی کرد. 

فون‌ترنینگ پس از اینکه ویدئو بازی دووم را با موفقیت روی آزمایش بارداری اجرا کرد، در تلاش بود بتواند خود بازی را روی آن بالا بیاورد. او در چندین ویدئو دیگر مراحل پیشرفت کار را نشان داد و درنهایت، موفق شد بازی دووم را روی آزمایش بارداری اجرا کند.

او در توییت جدیدی می‌نویسد:

روز گذشته، ری‌توییت‌های زیادی دریافت کردم و در ردیت پست‌های زیادی با محوریت اجرای بازی دووم روی آزمایش بارداری منتشر شد. باوجوداین همان‌طورکه در آن زمان شرح دادم، دووم روی آزمایش بارداری اجرا نمی‌شد؛ بلکه ویدئو بازی در حال پخش بود و نمی‌شد با آن تعامل برقرار کرد. بااین‌حال، اکنون دووم روی دستگاه آزمایش بارداری اجرا می‌شود. این شما و این دوومِ آزمایش بارداری!.

فون‌ترنینگ سپس ویدئو زیر را منتشر کرد.

نکته‌ای که باید در نظر گرفت، این است که فون‌ترنینگ برای عملی‌کردن اجرای بازی دووم روی آزمایش بارداری، صفحه‌نمایش و میکروکنترلر آن را تعویض کرد. بنابراین، تنها چیزی که از خود دستگاه اولیه باقی مانده، قابش است. البته این موضوع چیزی از ارزش کار برنامه‌نویس خوش‌ذوق کالیفرنیایی کم نمی‌کند. فراموش نکنید اجرای بازی دووم ۱۹۸۳ روی صفحه‌نمایش تک‌رنگ کوچک با وضوح ۱۲۸ در ۳۲ پیکسل در حالت یک بیت‌ به‌‌ازای‌ پیکسل (bpp) دستاورد مهمی به‌حساب می‌آید. 

همان‌طورکه در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برنامه‌نویسان مدت‌ها است چالش «آن محصول دووم را اجرا خواهد کرد؟» به‌راه انداخته‌اند. درهمین چالش، اجرای بازی دووم در داخل بازی ماینکرفت، مایکروویو، اسباب‌بازی محبوبی به‌نام Leapfrog و حتی لپ‌ تاپ چندلر از فصل دوم قسمت هشتم سریال Friends را شاهد بودیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات