اندروید سنترال: هند بازی FAU-G را برای جایگزینی با پابجی موبایل معرفی کرد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رسانه‌ی اندروید سنترال می‌گوید یکی از استودیوهای بازی‌سازی هند، بازی جدیدی به‌نام FAU-G را معرفی کرده که در نقش کلون پابجی موبایل ظاهر می‌‌شود. دولت هند چند روز پیش پابجی را مسدود کرد.
تبلیغات

دولت هند در جدیدترین بیانیه‌ی رسمی خود از مسدود شدن بازی‌های پابجی موبایل و پابجی موبایل لایت (PUBG Mobile Lite) درکنار ده‌ها اپلیکیشن چینی دیگر خبر داد. تنش‌های بین دو دولت چین و هند طی ماه‌های اخیر به بیشترین حد خود رسیده و هند در دو مرحله، صدها اپلیکیشن چینی را که از آن‌ها به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی یاد می‌کند، مسدود کرده است.

پابجی موبایل بازی موبایلی بسیار بزرگی است که طرفداران زیادی در هند دارد و قطعا مسدود شدنش ضربه‌ی بزرگی به شرکت توسعه‌دهنده می‌زند. در پی مسدودسازی پابجی‌موبایل و پابجی موبایل لایت در هند، نام این بازی‌ها از فهرست گوگل پلی استور این دو کشور حذف شد. امروزه بازی‌های متعددی در سبک بتل رویال وجود دارند که هندی‌ها می‌توانند به‌جای پابجی موبایل سراغ آن‌ها بروند، بااین‌حال گزارش‌های جدید می‌گویند بازی ویژه‌ی دیگری در همین سبک در راه است. رسانه‌ی اندروید سنترال در گزارشی نوشت که هند در پی انتشار قریب‌الوقوع بازی جدیدی برای جایگزینی با پابجی است. 

ویشال گاندال، یکی از موفق‌ترین کارآفرینان هندی است که در بین علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدئویی در هند شخصیتی آشنا به‌شمار می‌آید. او با انتشار توییتی جدید در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد یکی از استودیوهای بازی‌سازی هندی با نام nCore Games (جایی که گاندال به‌عنوان مشاور فعالیت می‌کند) بازی موبایلی جدیدی با نام FAU-G تولید کرده که طبق گفته‌ی اندروید سنترال، جایگزین مستقیم بازی پابجی موبایل به‌حساب می‌آید (عبارت FAU-G مخفف Fearless And United: Guards است). nCore Games با این نوع نام‌گذاری تا حد زیادی تلاش کرده با کلمات بازی کند؛ درواقع تلفظ FAU-G به واژه‌ی هندی Fauji (به‌معنی سرباز) شباهت دارد.

پوستر بازی FAU-G جایگزین هندی پابجی موبایل / PUBG Mobile

ویشال گاندال درحال‌حاضر به‌عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های هندی حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی با نام GOQii فعالیت می‌کند و سابقه‌ی بنیان‌گذاری شرکت Indiagames را در سال ۱۹۹۹ دارد؛ Indiagames ناشر بازی‌های ویدئویی است که در سال ۲۰۱۱ به‌مبلغ ۸۰ میلیون دلار به دیزنی فروخته شد. در بازی جدید FAU-G یکی از ستارگان بالیوود با نام آکشی کومار حضور دارد. این بازیگر با انتشار پستی در توییتر گفت ۲۰ درصد از درآمد بازی موردبحث قرار است به اتحادیه‌ای که به پیشکسوتان نیروهای مسلح هند اختصاص دارد، اعطا شود. 

درحال‌حاضر، جزئیات خاصی درباره‌ی گیم‌پلی بازی FAU-G نمی‌دانیم. بااین‌حال با قضاوت از روی زمان معرفی بازی، می‌توانیم ادعا کنیم که FAU-G قرار است در نقش کلون پابجی موبایل ظاهر شود. هند پیش‌تر سابقه‌ی مسدودسازی اپلیکیشن چینی و بسیار محبوب تیک‌تاک را دارد. به‌دنبال مسدود شدن تیک‌تاک در هند، چندین اپلیکیشن مشابه روی کار آمدند تا بتوانند جای تیک‌تاک را پر کنند و میلیون‌ها کاربر این شبکه‌ی اجتماعی چینی را به‌سمت خود بکشانند و ظاهرا اتفاقی مشابه برای پابجی موبایل در حال رخ دادن است. با مسدود شدن پابجی موبایل در هند، قطعا میلیون‌ها نفر از کسانی که بازی را تجربه می‌کردند از آن دست کشیده‌اند و اکنون nCore Games قصد دارد فرصت را غنیمت شمرد و توجه این افراد را جلب کند.

FAU-G به‌زودی منتشر می‌شود، بنابراین انتظار داریم که در آینده‌ای نزدیک، اطلاعات بیشتری درباره‌ی این بازی کسب کنیم. یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به پابجی موبایل این بود که می‌شد بازی موردبحث را به‌شکلی مناسب روی گوشی‌های مختلف حتی دستگاه‌های اقتصادی اجرا کرد؛ باید منتظر بمانیم تا ببینیم که FAU-G هم می‌تواند چنین رویکردی در پیش بگیرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات