نسخه PC بازی فورتنایت به قابلیت رهگیری پرتو مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا رسما اعلام کرد که قابلیت رهگیری پرتو به نسخه‌ی پی‌سی بازی فورتنایت می‌آید. به‌لطف رهگیری پرتو، فورتنایت می‌تواند جلوه‌های بصری جذاب‌تری ارائه دهد.
تبلیغات

انویدیا ساعاتی پیش مراسم مهمی برگزار و در آن، کارت‌های گرافیک خانواده‌ی RTX 3000 را رونمایی کرد. این کارت‌های گرافیک برپایه‌ی معماری امپر تولید شده‌اند. انویدیا در مراسمش به پیشرفت‌های حاصل در حوزه‌ی رهگیری پرتو (Ray Tracing) نیز اشاره کرد و گفت کارت‌های سری امپر از کارت‌های سری تورینگ عملکردی بهتری درزمینه‌ی رهگیری پرتو نشان می‌دهند. امروزه، رهگیری پرتو اهمیت دوچندان پیدا کرده است؛ زیرا براساس اطلاعات رسمی، دو کنسول نسل‌نهمی سونی پلی‌استیشن ۵ و مایکروسافت ایکس‌باکس سری ایکس قرار است از این قابلیت پشتیبانی کنند.

انویدیا در بخشی از مراسم امشب اعلام کرد که بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) قرار است روی پلتفرم پی‌سی به قابلیت رهگیری پرتو مجهز شود. فورتنایت نخستین بازی پشتیبانی‌کننده از رهگیری پرتو به‌حساب نمی‌آید و پیش‌تر اعلام شده است بازی‌های دیگری مثل Cyberpunk 2077 نیز از رهگیری پرتو به‌صورت آنی (Real Time) پشتیبانی می‌کنند. این امر درنهایت باعث می‌شود مبارزه‌ها داخل فورتنایت واقع‌گرایانه‌تر شوند. به‌لطف رهگیری پرتو، سایه‌‌ها و نورپردازی محیط به حرکت بازیکن واکنش نشان می‌دهند و براساس شرایط مختلف تغییر می‌کنند.

براساس اعلام رسمی، بازی فورتنایت به‌زودی از DLSS 2.0 نیز پشتیبانی خواهد کرد. DLSS 2.0 قابلیت ویژه‌ی ساخت انویدیا است و می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، نرخ فریم بازی را افزایش دهد و میزان کارکرد قابلیت رهگیری پرتو را در بهترین حد ممکن نگه دارد. 

رهگیری پرتو می‌تواند پیشرفتی عظیم در جلوه‌های بصری بازی ایجاد کند و باعث شود بازی‌های ویدئویی بسیار جذاب‌تر به‌نظر برسند. بازی فورتنایت اساسا جلوه‌های گرافیکی حرفه‌ای و خیره‌کننده‌ای ندارد؛ بااین‌حال به‌لطف پشتیبانی از RTX و DLSS، قطعا تجربه‌ی بصری بهتری دردسترس گیمرها قرار خواهد داد. ناگفته نماند بازی ماینکرفت که ازلحاظ گرافیکی حرف زیادی برای گفتن ندارد، مدتی به قابلیت رهگیری پرتو مجهز شد. طبق بررسی‌ها، ماینکرفت با رهگیری پرتو بسیار جذاب‌تر از حالت عادی به‌نظر می‌رسد. 

هرچه زمان می‌گذرد، قابلیت رهگیری پرتو به بلوغ بیشتری می‌رسد و برای سیستم‌های متنوع‌تری دردسترس قرار می‌گیرد تا کم‌کم اکثر گیمرها فرصت دیدن آن را پیدا کنند. کارت‌های گرافیک سری RTX 3000، به‌ویژه مدل RTX 3090، برای بازار ایران بسیار گران هستند؛ بااین‌حال، این کارت‌ها در بازارهای خارجی به افراد بیشتری امکان می‌دهند که به رهگیری پرتو دسترسی پیدا کنند. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی رهگیری پرتو کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد این مقاله در وب‌سایت زومجی شوید. 

کاربرانی که می‌خواهند فورتنایت را با رهگیری پرتو تجربه کنند، باید مطمئن شوند که کارت گرافیک سیستمشان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. تعدادی از کارت‌های گرافیک برتر امروزی از رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کنند. با‌این‌همه، ارزان‌ترین کارت مجهز به رهگیری پرتو، قیمت هنگفتی در بازار ایران دارد و تهیه‌ی آن برای هرکسی ساده‌ نیست. ویدئو انتهای مقاله، بازی فورتنایت را با فعال‌بودن قابلیت رهگیری پرتو نمایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات