قابلیت Backwards Compatibility پلی استیشن 5 از بازی‌های پلی استیشن 1، 2 و 3 پشتیبانی نمی‌کند

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درصورت صحت گزارش‌ها، پلی استیشن 5 فقط از بازی‌های پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند و هیچ‌یک از بازی‌های PS1 و PS2 و PS3 شامل قابلیت Backwards Compatibility نمی‌شود.
تبلیغات

حدودا دو ماه به زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید پلی استیشن ۵ (PlayStation 5) و ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) باقی مانده و در این فاصله، جدیدترین جزئیات مربوط ‌به برنامه‌های سونی و مایکروسافت برای پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس مشخص می‌شوند. براساس گزارش‌ها، این کنسول‌ها در زمان نامشخصی از نوامبر به بازار عرضه خواهند شد؛ اما همچنان اطلاعات مهمی از آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ازجمله‌ی این اطلاعات می‌توان به قیمت و تاریخ دقیق عرضه PS5 و Xbox Series X درکنار آمار دقیق لاین‌آپ یا مجموعه بازی‌هایی اشاره کرد که حین عرضه‌ی دو کنسول بازی دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

یکی از موضوعات مبهم مربوط به کنسول پلی ‌استیشن 5، قابلیت Backwards Compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های گذشته است. در‌حال‌حاضر، سونی فقط پشتیبانی این کنسول از «تعداد منتخبی» از بازی‌های پلی ‌استیشن 4 را تأیید کرده است و مشخص نیست که آیا نهایتا این مجموعه به سایر نسل‌های گذشته نیز گسترش پیدا می‌کند یا خیر. هرچند به‌نظر می‌رسد که وب‌سایت یوبیسافت (Ubisoft) اطلاعات مربوط‌ به این موضوع را فاش کرده است.

قابلیت Backwards Compatibility پلی استیشن 5

مقام‌های یوبی‌سافت‌در واکنش به رسانه‌ها تأیید کرده‌اند که با وجود پشتیبانی PS5 از برخی از بازی‌های نسل هشتم، این تعداد کاملا محدود است و عنوان‌های محدودی را شامل می‌شود. در این گزارش، تأکید شده که قابلیت Backwards Compatibility در کنسول PS5، بازی‌های نسل اول تا سوم کنسول‌های سونی یعنی PS1 و PS2 و PS3 را دربر نمی‌گیرد.

درادامه‌ی این پست، از برنامه‌هایی مانند ارائه‌ی سرویس قسمت‌های چندنفره‌ی بازی‌ها به‌صورت بین‌نسلی (cross-gen) صحبت شده که سونی برای اطمینان از انتقال پیوسته و متعادل کاربران از نسل هشتم به نسل جدید در نظر گرفته است.

بازی های پلی استیشن 4

درهر‌صورت، برخی از توسعه‌دهندگان به کاربران اطمینان داده‌اند که درصورت خرید نسخه‌ی PS4، بازی‌های آن‌ها به‌رایگان به نسخه‌ی نسل بعدی نیز دسترسی خواهند داشت. Marvel’s Avengers و Kena: Bridge of Spirits برخی از بازی‌هایی هستند که از این رویکرد پیروی می‌کنند. البته تعدادی از ناشران نیز برنامه‌ی اختصاصی خود را در پیش می‌گیرند و مثلا نسخه‌ی ارتقادادنی به نسل بعد را با قیمت گران‌تری عرضه می‌کنند. بازی‌هایی مانند NBA 2K21 و Control در این دسته قرار می‌گیرند.

مقاله‌های مرتبط:

    با اینکه هنوز اطلاعات مهمی از کنسول‌های نسل جدید نامشخص باقی مانده، اطلاعات زیادی ازجمله مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها برای ما مشخص شده است. با زومجی از آخرین اخبار کنسول‌های نسل بعدی مطلع شوید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات