آمار فروش پلی استیشن 4 از مرز ۱۱۲ میلیون دستگاه گذشت

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای منتشرشده توسط مقامات سونی نشان می‌دهد که کنسول خانگی پلی استیشن ۴ توانسته موفقیت دیگری را از نظر فروش برای شرکت ژاپنی کسب کند.
تبلیغات

سونی گزارش مالی جدیدی منتشر کرده است که در آن به عملکرد بخش سرگرمی و به‌خصوص نتایج به دست آمده از فروش پلی استیشن ۴ اشاره می‌کند. با وجود اینکه پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش سرعت فروش پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۲۰ نسبت به بازه‌ی مشابه در سال گذشته به واقعیت تبدیل شده است؛ اما آمارها نشان می‌دهد که تاکنون سونی تونسته بیش از ۱۱۲/۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ بفروشد.

در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی فعلی که اخیرا به اتمام رسید، سونی توانست ۱/۹ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ بفروشد؛ عددی که نشان می‌دهد اکنون مجموع فروش کنسول بازی پلی استیشن ۴ از ۱۱۰/۴ به ۱۱۲/۳ میلیون دستگاه رسیده است. که سونی در سال مالی قبلی و بازه‌ی مشابه، ۳/۲ میلیون کنسول فروخت؛ ولی اکنون باتوجه‌به نزدیک‌تر شدن زمان عرضه‌ی پلی استیشن ۵، طبیعتا مخاطبانی که تا امروز PS4 نخریده‌اند، میل کمتری به خرید کنسول نسل هشتمی شرکت ژاپنی دارند.

علاوه بر مورد ذکرشده، ظاهرا سونی به خاطر شیوع ویروس کرونا توانایی استفاده‌ی حداکثری از کارخانه‌های خود را هم نداشته و در برخی بازارها، کمتر از نیاز مشتری موفق به ارائه‌ی پلی‌استیشن ۴ شده است. درواقع شرکت ژاپنی توانایی استفاده از پتانسیل حداکثر فروش خود طی سه‌ماهه اول مالی ۲۰۲۰ را نداشته است.

مقاله‌های مرتبط:

    همچنین گزارش مالی جدید سونی پس از اشاره به موفقیت مالی قابل قبول بازی Ghost of Tsushima و موفقیت مالی عظیم بازی The Last of Us Part 2، از این موضوع خبر داده که اکنون پلی استیشن پلاس نزدیک به ۴۵ میلیون مشترک دارد و رکورد خود را مجددا شکسته است. با وجود اینکه انتظار زیادی از فروش پلی‌استیشن ۴ طی ماه‌های آتی نمی‌رود؛ اما دنیل احمد گزارش می‌دهد که هیچ کنسولی در تاریخ طی بازه‌ی زمانی مشابه از زمان عرضه به این تعداد فروش نرسیده است. بااین‌حال، تفاوت آن‌جایی رقم می‌خورد که هیچ‌کس فکر نمی‌کند PS4 از این‌جا به بعد مثل چند سال پایانی حضور پلی ‌استیشن ۲ در بازار بفروشد.

    نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید چندین و چند سال بعد، PS5 موفق به پشت سر گذاشتن مجموع فروش PS4 می‌شود؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات