ایکس باکس «گیم پس» درآمد چندانی برای مایکروسافت ندارد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از اعضای شناخته‌شده‌ی مایکروسافت به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده ایکس‌باکس گیم پس تا آن حد که مردم فکر می‌کنند برای این شرکت درآمدزا نیست.
تبلیغات

گیمرهایی که مشترک سرویس‌های مایکروسافت هستند همواره با خود فکر می‌کنند سرویسی نظیر ایکس‌باکس گیم پس (Microsoft Xbox Game Pass) چگونه و تا چه حد برای این شرکت ردموندی درآمدزایی می‌کند. ایکس ‌باکس گیم پس به‌طور معمول خدمات متنوعی ارائه می‌دهد و با درنظرگرفتن برخی تخفیف‌های ویژه تلاش می‌کند کاربران بیشتری را به سمت خود بکشاند. مایکروسافت به‌هنگام اضافه کردن بازی به فهرست ایکس‌باکس گیم پس به‌ناچار باید متحمل هزینه‌هایی نسبتا زیاد شود. با درنظرگرفتن این موضوع کاربران با خود فکر می‌کنند که ایکس‌باکس گیم پس باید به‌حدی پردرآمد باشد که بتواند هزینه‌ها را پوشش دهد و سود اضافه هم برای مایکروسافت به‌ارمغان بیاورد.

آرون گرینبرگ، مدیرکل بازاریابی برای بازی‌های ایکس‌باکس، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب What's Good Games به‌شکل صادقانه اعتراف کرده در کوتاه‌مدت، سرویس ایکس‌باکس گیم پس تا آن حد که برخی مردم فکر می‌کنند برای مایکروسافت سودآور نیست. مدیرکل بازاریابی بازی‌های ایکس‌باکس در ادامه‌ی سخنان خود از اهمیت خلق بستری برای جلب توجه مشتریان خبر داد؛ بستری که به‌مرور زمان به‌لطف حضور مشتریان، همه‌چیز را جبران خواهد کرد و درآمدی بسیار خوب برای مایکروسافت به‌ارمغان خواهد آورد.

آرون گرینبرگ در مصاحبه‌ی خود گفت: «ما هر موقع آن را می‌شنویم (درآمدزایی ایکس‌باکس گیم پس برای مایکروسافت) به خنده می‌افتیم. لطفا نگران ما نباشید. قرار نیست مشکلی برای مایکروسافت پیش بیاید. ما موفق می‌شویم، معتقدم قرار است همه‌چیز برای‌مان خوب پیش برود. با ایکس‌باکس گیم پس ما تلاش می‌کنیم خدماتی ارائه دهیم که ارزش بسیار بالایی دارند حتی اگر این سیاست در کوتاه‌مدت به قیمت پایین آمدن سود ما تمام شود. این نوع سیاست، طرز فکری متفاوت است. اگر خدمات خود را برای کسب سود بهینه‌سازی کنید می‌توانید بگویید «از هر مشتری می‌توانیم تا چه حد سود کسب کنیم؟» یا اینکه می‌توانید طرز فکر خود را تغییر دهید و بگویید «خدمات خود را برای طرفداران‌مان تا چه حد ارزشمند کنیم؟» یا اینکه «چگونه می‌توانیم ارزش بسیار زیادی در خدمات خود ارائه دهیم؟» اگر چنین کاری انجام دهید، طرفدارانی پیدا خواهید کرد که تا ابد طرفدار شما باقی خواهند ماند.»

وی در ادامه افزوده است: «وقتی مردم فکر کنند که شما ارزشی بیش از حد به سرویس خود تزریق کرده‌اید نه‌تنها به استفاده از سرویس شما ادامه می‌دهند، بلکه درباره‌ی این سرویس با دوستان‌شان هم حرف خواهند زد. قدرتمندترین شیوه‌ی بازاریابی، بازاریابیِ «دهان به دهان» است. ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم تا حد اثرگذاری بازاریابی دهان به دهان آگهی تبلیغاتی بسازیم، هرچقدر هم تلاش کنیم فرقی ایجاد نمی‌کند. بااین‌حال اگر شما پیش دوست نزدیک‌تان بروید و به او بگویید که «حتما باید گیم پس را تهیه کنی!»، این کار از هر نوع بازاریابی که من می‌توانم انجام دهم اثرگذارتر است. ما می‌خواهیم همچنان خدمات ارزشمندتری در قالب ایکس‌‌باکس گیم پس ارائه دهیم تا حس بسیار خوبی درباره‌ی آن داشته باشید و بخواهید از ایکس‌باکس گیم پس برای دوستان‌تان بگویید. ما معتقدیم این سیاست در بلندمدت، درست‌ترین شیوه است و مزیت‌های بلندمدت متعددی برای ما خواهد داشت. درست است، در کوتاه‌مدت ایکس‌باکس گیم پس نمی‌تواند سود زیادی برای مایکروسافت به‌ارمغان بیاورد، بااین‌حال اعتقاد داریم این سرویس در بلندمدت جواب پس خواهد داد.

همان‌طور که از صحبت‌های آرون گرینبرگ مشخص است، مایکروسافت تصمیم گرفته اهداف اصلی‌اش را برای بلندمدت تعیین کند و در کوتاه‌مدت به‌دنبال کسب سود چندانی نباشد. ردموندی‌ها قصد دارند همچنان شمار بازی‌ها و کیفیت خدماتی را که ایکس‌باکس گیم پس ارائه می‌دهد افزایش دهند تا کاربران بیشتری توجهشان به‌سمت این سرویس جلب شود. براساس اعلام رسمی مایکروسافت از چند ماه دیگر پروژه‌ی xCloud هم به سرویس اشتراکی Xbox Game Pass Ultimate اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات