رکوردشکنی هزینه‌ای گیمرهای آمریکایی در سال ۲۰۲۰

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای جدید نشان می‌دهد گیمرها در سال جاری بیش از سال‌های دهه‌ی گذشته برای بازی و تجهیزات خود هزینه کرده‌اند.
تبلیغات

گزارش جدیدی از شرکت NDP Group منتشر شده که مجموع هزینه‌های بازی در ایالات متحده را در ماه ژوئن، ۱/۲ میلیارد دلار بیان می‌کند. از سال ۲۰۰۹ تاکنون، چنین آماری برای هزینه‌های ماه ژوئن گزارش نشده است. آمار جدید، همچنین افزایش ۲۶ درصدی هزینه‌ها را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

ماه ژوئن سال جاری، آمارهای جالب‌توجهی از صنعت بازی و هزینه‌های انجام‌شده توسط گیمرها نشان می‌دهد. هزینه‌های انجام‌شده برای سخت‌افزار، نرم‌افزار، لوازم جانبی و کارت‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه ژوئن به ۶/۶ میلیارد دلار رسید. این آمار، رشد ۱۹ درصدی را نسبت به آمار دوره‌ی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. به‌علاوه، از سال ۲۰۱۰ تاکنون شاهد چنین رقمی از هزینه برای دوره‌ی زمانی ابتدای سال تا ماه ژوئن نبود‌ه‌ایم. در مجموع می‌توان پیش‌بینی کرد که سال ۲۰۲۰، سالی خوب برای صنعت بازی خواهد بود.

صنعت بازی در ماه‌های گذشته به‌لطف عرضه‌ی برخی از بازی‌های جذاب و پرطرفدار، استقبال و درآمد خوبی را تجربه کرد. از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان به Last of Us: Part II و Animal Crossing: New Horizons و Call of Duty: Modern Warfare اشاره کرد. نسخه‌ی دوم بازی لست آو آس رکورد پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن را به‌نام خود ثبت کرد و اکنون در جایگاه سوم پرفروش‌ترین بازی سال هم قرار دارد. بازی Animal Crossing: New Horizons هم در ماه ژوئن پرفروش‌ترین بازی کنسول بازی سوئیچ بود. بازی دیگری هم به‌نام Ring Fit Adventure در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت که از رتبه‌ی ۸۳۵ در ماه مه به رتبه‌ی هفتم در ماه ژوئن رسید.

فروش سخت‌افزار مخصوص بازی در ماه ژوئن سال جاری با کمی کاهش روبه‌رو شد. از میان کنسول‌ها، نینتندو سوئیچ لقب پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری را به خود اختصاص داد. پرفروش‌ترین لوازم جانبی نیز کنترلر وایرلس Xbox Elite Series 2 بود.

باتوجه‌به آمار اخیر می‌توان تاحدودی ادعا کرد که بخشی از افزایش هزینه برای بازی به‌خاطر افزایش کاربرانی رخ داد که در خانه حضور دارند. دورکاری و تحصیل از راه دور به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، باعث شد که افراد بیشتری در خانه باشند و زمان‌های استراحت را به بازی اختصاصی دهند. چنین پیش‌بینی برای بسیاری از سخت‌افزارهای دیگر دنیای فناوری هم مطرح می‌شود. سونی برای هماهنگ شدن با این روند جدید، تصمیم دارد تا چند میلیون پلی استیشن 5 بیشتر از پیش‌بینی‌ها تولید کند. نینتندو هم خط تولید کنسول بازی سوئیچ را تقویت می‌کند. در سمت توسعه‌دهنده‌ها نیز شاهد افزایش کار و اشتغال هستیم و کمتر از ۱۰ درصد از توسعه‌دهنده‌ها، بیکاری یا مرخصی اجباری گزارش کرده‌اند. یک‌سوم آن‌ها نیز می‌گویند که اکنون بیش از دوران قبل از کرونا مشغول هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات