پشتیبانی ایکس باکس گیم پس از پروژه xCloud تأیید شد

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام رسمی مایکروسافت، سرویس ایکس‌باکس گیم پس به پشتیبانی از پروژه‌ی xCloud مجهز می‌شود و به‌لطف آن، بازی Halo Infinite به گوشی‌های هوشمند می‌آید.
تبلیغات

مایکروسافت سرویسی محبوب با ‌عنوان ایکس ‌باکس گیم پس (Microsoft Xbox Game Pass) دارد که امکان تجربه‌ی رایگان بازی‌های انحصاری این شرکت را در زمان عرضه فراهم می‌کند. ردموندی‌ها مدت‌ها است سرویسی دیگر راه‌اندازی کرده‌اند که با نام پروژه‌ی ایکس‌کلاد شناخته می‌شود. پروژه‌ی ایکس‌کلاد که مبتنی‌بر فضای ابری است، به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های ایکس ‌باکس وان را روی گوشی هوشمند خود تجربه کنند. به‌لطف پروژه‌ی ایکس‌کلاد،‌ کاربران بازی‌های دلخواهشان را بدون دغدغه‌ی داشتن کنسول می‌توانند انجام دهند. 

بررسی ایکس باکس سری اس

بنابر اعلام جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در وب‌سایت ایکس‌باکس گفته سرویس پروژه‌ی ایکس‌کلاد بدون هزینه‌ی اضافه‌ای به سرویس Xbox Game Pass اضافه می‌شود. این یعنی کاربران می‌توانند بیش از ۱۰۰ بازی مختلف را با کمک ویژگی استریم، روی گوشی موبایل خود تجربه کنند. به‌علاوه، بازی Halo Infinite هم در زمان انتشار از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید پروژه‌ی ایکس‌کلاد ویژگی Cross Save را نیز شامل می‌شود.

از‌این‌پس، کاربران می‌توانند در خانه هیلو اینفینیت را روی کنسول بازی خود تجربه کنند و زمانی‌که به مکان دیگری رفتند، بازی را روی گوشی ادامه دهند. دراین‌میان، اعلام نشده است ادغام این دو سرویس باعث می‌شود بازیکنان تمامی بازی‌ها یا فقط بازی‌های سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس را تجربه کنند. ازآنجاکه پروژه‌ی ایکس‌کلاد فعلا در بعضی از کشورها دردسترس قرار دارد، این خبر بدین‌معنی است که همه‌ی کاربران به این ویژگی دسترسی نخواهند داشت.

درادامه، از رئیس واحد ایکس‌باکس در مایکروسافت درباره‌ی این ویژگی پرسیده شد و او اعلام کرد با رسیدن به زمان ادغام پروژه‌ی ایکس‌کلاد و ایکس‌باکس گیم‌پس، اطلاعات بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. فیل اسپنسر گفت پشتیبانی از پروژه‌ی ایکس‌کلاد در سپتامبر (اواسط شهریور و اوایل مهر) به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس اضافه می‌شود. وی در مقاله‌ی خود در وب‌سایت ایکس‌باکس، صحبت‌های دیگری هم کرده است.

مشخص شده است تمامی استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس در سال‌های آینده بازی‌های خود را برای ایکس‌باکس وان و ایکس باکس سری ایکس طراحی و عرضه خواهند کرد. سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس در حالت عادی عملکرد مناسبی از خود به‌نمایش گذاشته است و پشتیبانی از پروژه‌ی ایکس‌کلاد می‌تواند موفقیت آن را بیش‌ازپیش افزایش دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات