بیشتر بازی سازان از تمام قدرت کنسول‌های نسل نهمی استفاده نخواهند کرد

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گفته‌های مدیر یکی از استودیوهای بازی‌سازی، شمار درخوتوجهی از استودیوها برای ساخت آثار خود به بهره‌گیری از تمام قدرت پردازشی کنسول‌های نسل نهمی روی نخواهند آورد.
تبلیغات

آن‌طور که گزارش‌ها می‌گویند، عرضه‌ی کنسول‌ بازی پلی استیشن ۵ و ایکس‌ باکس سری ایکس تا پیش از پایان سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد؛ کنسول‌هایی که به‌لطف سخت‌افزار قدرتمند، پیشرفت زیادی نسبت به کنسول‌های نسل هشتم داشته و بسیاری از کاربران را برای تجربه آن‌ها هیجان‌زده کرده‌اند.

مشخصات سخت‌افزاری دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت تفاوت‌هایی جزئی دارند؛ از بین این تفاوت‌ها می‌توانیم به پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) اشاره کنیم. در ایکس ‌باکس سری ایکس از پردازنده‌ای گرافیکی با قدرت ۱۲ ترافلاپس استفاده شده است. بااین‌حال پردازنده‌ی گرافیکی پلی‌ استیشن ۵ از قدرت ۱۰٫۸ ترافلاپس بهره می‌برد. سؤال اصلی این است که چه تعداد از استودیوهای بازی‌سازی برای ساخت آثار خود از تمام قدرت سخت‌افزاری و به‌خصوص پردازنده گرافیکی این دو کنسول استفاده خواهند کرد؟

در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جان کاوان، مدیرعامل استودیوی CBE Software که ساخت بازی ترسناک Someday You’ll Return را در کارنامه خود دارد، در مصاحبه اخیر خود به این پرسش پاسخ جالبی داده است. آن‌طور که کاوان می‌گوید، قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های نسل نهم برای استودیوهای بزرگی چون ناتی‌ داگ بسیار مفید است و این استودیوها می‌توانند به‌لطف قدرت بالای سخت‌افزار، آثاری چشم‌نواز خلق کنند. با‌ این‌حال اکثر استودیوها احتمالا برای ساخت بازی‌های خود از تمام قدرت این دو دستگاه استفاده نخواهند کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    کاوان در صحبت‌های خود می‌گوید: «معرفی بعضی از بازی‌ها را که مشاهده کردم، به‌نظر می‌رسد برای ساخت آن‌ها از منابع و امکاناتی که اکنون دردسترس است، استفاده شده. بنابراین تنها تعداد کمی از استودیوها مانند ناتی داگ هستند که از نهایت قدرت کنسول نسل بعد استفاده خواهند کرد، در غیر این صورت اکثر شرکت‌ها فقط راحتی سیستم‌های بسیار سریع آینده را خواهند داشت».

    با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم استودیوهای متفرقه (Third Party) به‌دلیل اینکه معمولا آثار خود را به‌صورت بین نسلی روانه بازار می‌کنند، به‌ندرت از نهایت قدرت کنسول‌های جدید به‌خصوص در سال‌های ابتدایی شروع نسل استفاده خواهند کرد.

    شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات