پلی‌استیشن 4 سونی از رزولوشن 4k پشتیبانی خواهد کرد

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سونی همیشه در دوران فعالیت خود، با استفاده از محصولات با کیفیت و متفاوت سعی در پیشبرد تکنولوژی و جلب رضایت مشتریان خود داشته است. مثلا درسال ۲۰۰۲ که هنوز ما از VHS برای دیدن فیلم استفاده می‌کردیم با استفاده از انتشار محصول بی‌نظیر پلی استیشن ۲ توانست تکنولوژی DVD را به جهانیان با قیمت مناسب عرضه کند و باعث تبدیل شدن این فناوری به استاندارد بازار شود. آیا سونی برای رزولوشن 4k نیز تمهیدی در نظر گرفته است؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این روزها تب رزولوشن 4k بازار را در بر گرفته است و از گوشه و کنار خبر عرضه تلویزیون و دوربین‌های 4k به گوش می‌رسد. شرکت سونی نیز به‌زودی قصد معرفی تلویزیون ۸۰ اینچی XBR LED را دارد که رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل یا 4K را ارایه می‌کند. تکنولوژی 4K همانند 3D قصد تشویق خریداران به به‌روزرسانی تلویزیون‌هایشان را دارد، که البته در این مورد فناوری 3D به دلایل مختلف نتوانست قیمت بالاتر خود را برای مصرف‌کنندگان توجیه کند و حالا شرکت‌ها با ترفند دیگری وارد بازار شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

    سونی محصولات دیگری را به بازار ارایه کرده که از رزولوشن 4k پشتیبانی می‌کنند، مانند پخش‌کننده‌های Blu-Ray که نزدیک به 200 دلار قیمت دارند. براساس اطلاعاتی که از داخل سونی به بیرون درز کرده، پلی استیشن جدید از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد، به گفته این منبع نسل بعدی پلی استیشن به‌طور قطع می‌تواند علاوه بر اجرای بازی‌ها  با این رزولوشن، محتوا با رزولوشن 4K را نیز پخش کند.

    اگر این اخبار صحت داشته باشد باید منتظر موج جدیدی از محصولات 4k از سوی سونی و دیگر شرکت‌ها باشیم و با وجود محصولاتی مانند پلی استیشن 4 خرید یک تلویزیون 4k نیز توجیه پیدا خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید کاربران پلی استیشن 3 در ایران تنها گروهی هستند که می‌توانند از تلویزیون سه‌بعدی استفاده مفید داشته باشند و جزو اولین گروه‌هایی بودند که تلویزیون FULL HD را به‌معنای واقعی با استفاده از پورت HDMI تجربه کردند.

    اگر با اصطلاح 4K آشنا نیستید باید بدانید که 4K درواقع به ۴۰۰۰ پیکسل در یک خط افقی از نمایشگر اشاره دارد. اصطلاح‌های دیگری مانند Ultra HD یا Ultra Definition یا Quad Full High Definition – QFHD که به رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل اشاره دارند نیز به‌همراه همان 4K بوجود آمده‌اند. درواقع 4K رزولوشن چهار برابر 1080p یا Full HD است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات