جان کارمک، اسطوره بازی‌های اول شخص دنیا: اگر ویندوز ۸ وجود نداشت خوشحال می‌شدم

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اگر اهل بازی و مخصوصا بازی‌های اول شخص باشید حتما کمپانی ID و محصولات فوق‌العاده محبوب آن مانند Doom یا Quake را می‌شناسید، جان کارمک یکی از بنیان‌گذارن شرکت ID به تازگی در کنفرانس سالانه QuakeCon از وجود ویندوز ۸ ابراز نارضایتی کرد. این در حالی است که کمپانی‌های بزرگی همچون بلیزارد و ولو نیز ناخوشنودی خود از ویندوز ۸ را در نشست‌های مختلف اعلام نموده‌اند.
تبلیغات

به نظر جان کارمک، هیچ مورد جذابی در مورد ویندوز ۸ وجود ندارد. او همچنین اعلام کرد که تا زمانی که ممکن باشد شرکتش از ویندوز اکس‌پی پشتیبانی خواهد کرد.

ما در ID تا آنجایی که ممکن باشد از ویندوز XP استفاده خواهیم کرد. هیچ‌یک از ما از ویندوز ویستا استفاده نمی‌کند. اما ما به تازگی به ویندوز ۷ مهاجرت کردیم و حالا اگر ویندوز ۸ وجود نداشت کاملا خوشحال می‌شدیم.

او اضافه کرد زمانی که ویندوز ۷ ارائه شد موارد جذاب زیادی داشت، بسیاری از امکانات ارتقاء یافته بودند و سرعت سیستم‌عامل نیز افزایش یافته بود. اما به نظر من در ویندوز ۸ هیچ نکته جذابی اضافه نشده است. ما در حال حاضر برروی توسعه ویندوز ۸ کار نمی‌کنیم.

تا اینجای کار تولیدکنندگان مطرح بازی‌های تحت ویندوز مانند Blizzard, Valve و ID از وجود ویندوز ۸ ابراز ناراحتی کرده‌اند و اعلام نموده‌اند که فعلا برای این سیستم‌عامل محصولی تولید نخواهند کرد. البته محصولات فعلی این کمپانی‌ها برروی ویندوز ۸ کار خواهد کرد اما پشتیبانی از تبلت‌های ARM ویندوز ۸ حداقل به این زودی‌ها در دستور کار این شرکت‌ها قرار نخواهد گرفت.

البته در نهایت اگر استقبال کاربران از ویندوز ۸ قابل توجه بوده و مایکروسافت بتواند کاربران را مجاب به بروز رسانی به نسخه جدید سیستم‌عامل خود کند، آن وقت تولیدکنندگان نرم‌افزار نیز مجبور به پشتیبانی از این سیستم‌عامل خواهند شد.

نظر شما در این باره چیست؟ چقدر بازی‌های کامپیوتری برای شما اهمیت دارند؟ آیا تا به حال تجربه بازی‌های ID همچون سری بازی‌های Doom و یا Quake را داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات